Агромаркет

Черкаський «Азот» стане єдиним в Україні виробником AdBlue за «прямим методом»

Черкаський «Азот» стане єдиним в Україні виробником AdBlue за «прямим методом»

Азотний холдинг OSTCHEM запустив виробництво AdBlue на базі Черкаського «Азоту».

Про це повідомляє пресслужба холдингу.

Нове виробництво пройшло міжнародний аудит і отримало всі необхідні сертифікати, що підтверджують якість продукту та дозволяють використовувати торгову марку AdBlue.

Здобуття міжнародної сертифікації відкриває можливості для українського виробника для освоєння суттєвої частки українського ринку, а також виходу на ринки ЄС, де, за оцінками OSTCHEM, українська AdBlue має гарні перспективи.

AdBlue – спеціальна добавка для дизельних двигунів, що використовується для зниження викидів NO (оксид азоту) автомобілями. Застосування реагенту передбачено стандартами EURO 6 та спрямоване на скорочення викидів шкідливих речовин. Правами на торгову марку AdBlue володіє (Verband der Automobilindustrie e.V. VDA (Асоціація автомобільної промисловості Німеччини), яка ретельно перевіряє якість продукції як на виробництві, що використовує цю торгову марку, так і в роздрібних мережах.

Перший етап – це наповнення українського ринку якісною продукцією вітчизняного виробника. Планується оптовий продаж реагенту «наливом» безпосередньо з заводу, а також реалізація продукції через роздрібні мережі, АТП та АЗС. З низкою АЗС вже ведуться переговори щодо встановлення власних заправних станцій AdBlue. Великим споживачем AdBlue стане АПК, що використовує сучасну техніку нового покоління. Окремим напрямком буде реалізація продукції у дрібній тарі об’ємом 10 та 20 літрів.

На другому етапі планується експорт до найближчих країн ЄС – Литва, Латвія, Румунія, Угорщина та Польща, а також країн, що є найбільшими споживачами AdBlue – Німеччина (рівень споживання – 2,4 млн тонн/рік), Франція (2,1 млн) тонн/рік), Італія (1,3 млн тонн/рік) та Туреччина (726 тис. тонн/рік). За оцінками Group DF, обсяг європейського ринку перевищує 7,2 млн тонн на рік.

Обсяг ринку в Україні у 2022 році становив 23,4 тис. тонн. Ринок скоротився на понад 10 тис. тонн через воєнні дії. Потенціал зростання українського ринку після введення стандартів ЄВРО-4, ЄВРО-5, ЄВРО-6 складає понад 250 тис. тонн.

Проект із виробництва AdBlue на Черкаському «Азоті» був анонсований у лютому 2022 року. Вже у травні 2022 року завод почав випускати перші партії продукту. Сьогодні Черкаський «Азот» здатний виробляти обсяг, що забезпечує 80% українського ринку, і за потреби може наростити виробництво для закриття всього внутрішнього споживання та експорту на ринки ЄС.

«Війна позначилась на термінах запуску проекту, проте акціонер продовжив фінансувати проект. Ми налагодили виробництво (на сьогодні обсяги виробництва розчину карбаміду на Черкаському «Азоті» складає 30% від потреб ринку України), збудували сучасну лабораторію, яка забезпечує контроль якості. Підприємство пройшло всі необхідні етапи аудиту та отримання міжнародної сертифікації. Ми здатні стати найбільшим національним гравцем та поступово витіснити імпорт. У наших планах стати сильним гравцем на ринках ЄС, де попит на AdBlue знаходиться на високому рівні», – наголосив Сергій Павлючук, керівник азотного бізнесу OSTCHEM.

Черкаський «Азот» стане єдиним в Україні виробником AdBlue за «прямим методом», тобто методом виробництва реагенту з плава карбаміду. Цей забезпечує дуже високу та стабільну якість за низької ціни. Інші виробники використовують так званий метод «блендингу», тобто технологію змішування гранульованого карбаміду з водою, що збільшує ризики домішок у кінцевому продукті. Щоб виділити свій реагент AdBlue на українському та європейському ринках, OSTCHEM вже зареєстрував власну торгову марку «UKRBLUE».

 Нагадаємо, внаслідок обстрілу було пошкоджено цех з виробництва аміаку Сєвєродонецького «Азоту».