В Україні зростає споживання молока й молочних продуктів
Цього року вже є впевненість у позитивній динаміці споживання молока й молочних продуктів після торішнього значного падіння потреби внутрішнього ринку через повномасштабне вторгнення рф в Україну.
Про це пише Інфагро.
Головними чинниками зниження внутрішньої потреби у 2022 році були і є міграція, окупація територій та економічні наслідки війни.
Попри це, розрахунки для поточного року позитивні. Завдяки ЗСУ деокуповано низка територій, є впевненість і рішучість бізнесу щодо розвитку економіки, відбулося декілька хвиль зворотної міграції громадян до України. Споживчі настрої щодо молочних продуктів також віддзеркаленням цих явищ.
Так, остання, серпнево-вереснева хвиля повернення українців дала серйозний поштовх до зростання внутрішнього ринку молочних продуктів. Разом із сезонним зниженням пропозиції сировини та відносно низькою часткою імпорту влітку це спричинило дефіцит на ринку сировини та, відповідно, суттєве підвищення закупівельних цін на молоко-сировину, яке все ще триває. Ця зміна потреби наприкінці року змусила аналітиків переглянути прогнозні цифри динаміки на весь 2023 рік.
Відповідно до розрахунків Інфагро, загальна цифра внутрішнього ринку, що об’єднує обсяги самозабезпечення населення молоком і молочними продуктами та споживання промислових товарів (в еквіваленті молока), у 2023 році сягне 6,5 млн тонн, що на 7% вище, ніж торік. Окремо обсяг потреби внутрішнього промислового ринку (в еквіваленті молока, базові показники жиру та протеїну) цього року прогнозується на рівні 2,9 млн тонн – на 14% більше, ніж у 2022 році.