Світову птахівничу галузь чекає складний рік
Світовий птахівничий сектор стикається збоями у роботі, пов’язаними з COVID-19, особливо в секторі громадського харчування, м’якими економічними умовами, високими і нестабільними цінами на корми, високим тиском грипу птиці у зимовий сезон, а також глобальним надлишком пропозиції.
Про це пише Feednavigator із посиланням на останній щоквартальний випуск Rabobank, присвячений птиці.
Продажі продуктів харчування, від яких значною мірою залежить міжнародна птахівнича галузь, на більшості ринків знову скоротяться проти 2019 року.
Крім того, в 2021 році світові ринки птиці стануть більш конкурентоспроможними через відновлення після АЧС у Китаї та В’єтнамі.
Rabobank зазначає, що світові ціни на зерно й олійні культури зросли у IV кварталі 2020 року проти аналогічного періоду 2019 року: соєвий шрот – на 26%, кукурудза – на 22%, пшениця – на 15%. Різке підвищення цін спричинено скороченням пропозиції і високим попитом з боку Китаю, підкреслили аналітики.
Потужні інвестиції в азійську свинарську і курячу промисловість підштовхнули попит на кукурудзу і сою та є основною рушійною силою зростання цін на зерно й олійні культури.
Іншим чинником зростання світових цін на корми є погодні умови у Південній Америці та Східній Європі, що чинять тиск на доступність кукурудзи і сої, зазначають аналітики.
Птахівничій галузі необхідно підготуватися до нових жорстких 12 місяців, оскільки фундаментальні ринкові показники на 2021 рік складні.
Для боротьби з такими перешкодами потрібна дуже дисциплінована стратегія поставок у галузі, наголосили в Rabobank. «Зосередження уваги на контролі над витратами і закупівлі буде важливішим, ніж останніми роками», – вважають аналітики.
Хоча в деяких країнах птахівництво вже досягло успіху в балансуванні поставок: ринки курятини в Європі, Південній Африці, Таїланді та Китаї переповнені. Ціни на цих ринках були низькими, і галузь намагається високі ціни на корми перенести на рахунок клієнтів, зауважується у звіті Rabobank.
Аналітики бачать поліпшення умов для птахівничих компаній у всьому світі у другій половині 2021 року і далі в 2022 році – з поступовим відновленням громадського харчування, якщо, звичайно, кампанія вакцинації проти COVID-19 виявиться успішною.
Як повідомлялося, в Україні не очікується падіння цін на яйця.