Тваринництво

Що впливає на рентабельність шиншилової ферми

Що впливає на рентабельність шиншилової ферми

Рентабельність виробництва шиншил в Україні залежить від типу ферми.

Про це в інтерв’ю журналу The Ukrainian Farmer розповів власник компанії Chinchilla Real Орест Стахів.

«Малі ферми сімейного типу, які використовують невеликі приміщення (гаражі, сараї тощо) й обходяться без найманої робочої сили вкладають у бізнес 4-12 тис. у. о. (основна частка – маточне поголів’я), – зазначив він. – Таких ферм немало, але кількість шкурок, що вони виробляють, невелика. Тільки один із 8-10 власників такої мініферми швидко може знайти ресурси, щоб перетворити це на великий бізнес».

Інша категорія фермерів, за словами Ореста Стахіва, вкладає від $50 тис. у маточне поголів’я. Проте у цієї категорії часто виникає питання швидкості окупності проєкту – а це щонайменше три-чотири роки.

«Тож нечасто находяться інвестори, готові інвестувати такі кошти, не маючи відповідального персоналу по догляду, – зауважив він. – Адже догляд за тваринками – хоч і не надто важка фізична праця, та все ж потребує певної прив’язаності та відповідальності. А випадково найманий робочий персонал не завжди віддано до цього ставиться».

Своєю чергою фермер-інвестор не завжди правильно вміє систематизувати ці процеси, прив’язавши персонал до показників ефективності, й стимулювати його до належного ставлення до роботи, як до свого особистого бізнесу.

«Це, на мій погляд, і є однією з найбільших проблем у тваринництві, – наголосив Орест Стахів. – Тільки прив’язавши показники продуктивності ферми до росту заробітної платні, можна отримувати найвищі результати рентабельності ферми».

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Sorry that something went wrong, repeat again!