Овочі-Ягоди-Сад

Українці стали менше витрачати на купівлю алкоголю, ніж на овочі і фрукти

Українці стали менше витрачати на купівлю алкоголю, ніж на овочі і фрукти

За кількістю витрачених грошей алкогольна продукція вперше за 3 роки втратила лідерство, відійшовши на другу позицію. А на перше місце (з часткою витрат більше 9%) вирвалися овочі та фрукти. Тобто, люди стали менше витрачати на покупку алкоголю, ніж на овочі і фрукти. Це непогана тенденція, хоча вона, можливо, була викликана значним подорожчанням овочів та фруктів.

Про це йдеться у дослідженні RAU і Num8erz.

В топ-5 категорій товарів, на які українці витрачають найбільшу частку коштів, також входять кондитерські вироби, бакалія та свіже м’ясо. На ці п’ять категорій покупок припадає більше 40% всіх витрат.

У 2024 році в українському продуктовому ритейлі спостерігалося зростання продажів на 2% як в штуках так і в гривнях. Тут варто зауважити, що мова йде не про зростання ринку в цілому, а лише про зміни споживання у магазинах, які досліджувалися як у 2023-му так і в 2024 році. Цей приріст пояснюється поверненням в Україну частини громадян, що раніше евакуювалися за кордон.

При цьому фахівці помітили суттєве скорочення кількості візитів в магазини – на 7,6% за 10 місяців поточного року порівняно із аналогічним періодом 2023-го. Виходить, що за один раз люди купували більше, але ходили в магазини рідше.

Читайте також: Нідерландські фермери все частіше продають продукцію самі