Слива набирає популярності в українських садівників
Останнім часом зацікавленість українських виробників у сливі поступово зростає, не зважаючи на те, що вона не вважається експортною продукцією. Також слива є прямим конкурентом вишні в сегменті кісточкових: щороку більш ніж 60% валового збору кісточкових в країні припадає саме на ці дві культури.
Про це йдеться у дослідженні експортного потенціалу плодоовочевого сектору, проведеного у рамках спільного проекту ФАО та ЄБРР «Покращення доступу українського агробізнесу до експортних ринків».
Однак вишня є досить примхливою до погодних негараздів, які все частіше спостерігаються в Україні навесні. Слива ж є досить морозостійкою культурою, тож температурні перепади та зворотні приморозки не завдають, як правило, серйозної шкоди врожаю.
Саме завдяки цим якостям у 2016 році сливі все ж таки вдалося вибороти першість у сегментні кісточкових: на її частку припало 36% від загального виробництва кісточкових в країні, тоді як частка вишні знизилася до 31%, а черешні й абрикоси взагалі – дише 13% та 16% відповідно.
На відміну від вишні, основним каналом збуту якої традиційно виступає сектор переробки і здебільшого ціни також диктують переробники, весь урожай сливи реалізується на свіжому ринку, де вже склалася певна культура споживання.
Причому, зазначається у дослідженні, внутрішній попит на сливу в Україні, як правило. задовольняється за рахунок власної продукції, а за рахунок імпорту – зазвичай компенсується лише зниження виробництва.
Додати коментар