Овочі-Ягоди-Сад

Рекламація на яблука має чітку процедуру вирішення

Рекламація на яблука має чітку процедуру вирішення

Що треба робити, аби не отримати рекламацій від клієнта за кордоном, якому ви постачаєте яблука, та як реагувати, якщо виробник рекламацію все ж отримав.

Про це у своїй авторській колонці для журналу «Садівництво по-українськи» розповів Володимир Гуржій, керівник компанії USPA Fruit.

«Як працювати з рекламаціями? Спочатку почніть постачати якісне яблуко, – зазначив він. – Якщо вам це не вдалося, і вже shit happened (лайно сталося), тоді всі сторони мають рухатись оперативно, злагоджено і на цей випадок бажано мати чітко визначену процедуру в договорі».

Перше, що треба зробити – спробувати домовитись з покупцем про відшкодування неформально. І якщо не вдалося, звертатись до процедурі за контрактом: викликати joint survey (представника третьої незалежної сторони, покупця, страхової та транспортної компанії) для здійснення інспекції та підготовки сюрвеєром звіту.

«Я особисто і в ОАЕ, і в інших країнах був присутній при проведенні такої роботи, – розповів Гуржій. – У вигляді експерименту, для себе хотів зрозуміти, наскільки вони «корумпуються» – жодного разу мені та моїм представникам це не вдалося. Адже це їхній бізнес та їхнє ім’я».

На основі звіту треба визначити суму збитку. Паралельно ведуться тісні перемовини з покупцем щодо стратегії вирішення проблеми. А саме: що робити з забракованим яблуком – перебрати, швидко продати, перепродати тощо. Головна мета – зменшити збитки для всіх учасників цього ланцюга постачання.

«Далі безумовно відшкодовуємо, адже неможна залишитись безкарним у цій ситуації, і робимо висновки за власний кошт», – резюмував експерт.

Читайте також: Експерт порадив продавати яблука за першої можливості