Названо перепони та перспективи експорту ягід
Через проблеми з дотриманням технологій і низька якість продукції, незадовільну логістику Україна експортує суниці садової у 280 разів менше, ніж Іспанія. Хоча могла би експортувати не лише суницю садову та лохину а й малину та ожину.
Про це AgroTimes повідомила президентка асоціації «Ягідництво України» Ірина Кухтіна у своїй колонці «Світовий ринок ягід цікавий, але конкурентний».
Споживання ягід у світі зростає швидше, ніж споживання інших фруктів. Зростає частка малини й ожини. Наприклад, у країнах ЄС активніше споживають малину, натомість у США ожина нарощує свою частку за рахунок малини.
«Королевою ягід лишається суниця садова з обсягом 9 млн т. Обсяги вирощування за останні роки істотно наростив Китай і Мексика», — зазначила експертка. «Це передусім культура свіжого ринку. Найбільший експортер суниць садових –– Іспанія з обсягом 280 тис. т. На мапі експортерів свіжих суниць України немає, наш обсяг –– 1 тис. т. Головні причини такої ситуації: проблеми з дотриманням технологій і низька якість продукції, незадовільна логістика. Щоб отримувати ягоди класу преміум для свіжого ринку, виробники переходять у закритий ґрунт, зменшуючи залежність від погоди та робочої сили».
По малині на свіжий експортний ринок найбільше працюють Мексика (яка постачає ягоди в США) та Іспанія, на заморожений –– Польща та Сербія.
По лохині найцікавішим світовим імпортером є Китай. Він має високі вимоги до цих ягід (діаметр 15+, ідеальний товарний вигляд), але й платить за них відповідно.
Ринку замороженої лохини фактично немає: заморожена малина, лохина й смородина мають один експортний код.
Один із лідерів світового експорту лохини –– Чилі –– нарощує виробництво органічної лохини, яке вже становить 18%, а в деяких чилійських регіонах –– 40%.
Смородина лишається недооціненою.
У підсумку, ринок ягід росте, він цікавий, але конкурентний, особливо в Євросоюзі.
Читайте також: Україна посідає друге місце в світі за темпами розширення плантацій лохини
Додати коментар