Овочі-Ягоди-Сад

Маркування «потворних» фруктів та овочів збільшує продажі

Маркування «потворних» фруктів та овочів збільшує продажі

Дослідження Journal of Marketing, показало, що маркування деформованих продуктів як «потворних» підвищує їх шанси на продаж. 

Повідомляється, що смілива вказівка на недолік продукту, здається, заспокоює споживачів щодо інших атрибутів продукту, таких як смак. Якщо очевидний недолік продукту ігнорується, споживачі відчувають більше сумнівів щодо його загальної якості. Збільшення продажів «потворних» продуктів може зменшити харчові відходи та бути корисним для навколишнього середовища.

У 2013 році ФАО підрахувала, що в усьому світі ми викидаємо 1,3 гігатонни їстівної їжі, відповідальні за 3,3 гігатонни викидів CO2. Велика частина їстівної їжі, яку викидають виробники, викидається з косметичних причин, кажуть дослідники з Університету Британської Колумбії (Канада), які проводили це дослідження.

Вони провели 7 експериментів, у тому числі 2 в польових умовах. 

Їх початкове дослідження показало, що на фермерському ринку неприваблива продукція з позначкою «потворний» продавалася краще, ніж неприваблива продукція без мітки. Маркування також створювало кращі норми прибутку. Два пізніші дослідження показали, що «потворне» маркування покращило очікування споживачів щодо смаку та корисності їжі та збільшило ймовірність вибору непривабливих продуктів. 

Інше дослідження вивчало вплив дисконтування. Потворні продукти часто продаються зі знижкою, але дослідники виявили, що знижка на марковані продукти не повинна бути надто великою, інакше вони нейтралізують позитивний вплив етикетки. Близько 20% була найкращою знижкою. 

Потім у дослідженні онлайн-реклами, в якому вони порівнювали різні описи непривабливих продуктів, дослідники виявили, що термін «потворний» працює краще, ніж «неідеальний» в онлайн-рекламі.

Отримані результати можуть змінити уявлення менеджерів про маркування харчових продуктів. Інтерв’ю дослідників з керівниками магазинів показало, що менеджери воліли не маркувати непривабливі продукти, а якщо й робили, то віддавали перевагу терміну «неідеальний».

Читайте також: Фермерські магазини викидають до 80% менше плодів, ніж супермаркети