Агромаркет
Головне:
Точка зору

Як не втратити «органічний бренд»

Андрій Ніколаюк
член наглядової ради компанії «ЕтноПродукт»
Поділитись:

Органічні господарства у своїй діяльності стикаються з багатьма викликами — як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринку.

Що стосується внутрішнього ринку, то це в першу чергу довіра покупців до органічних продуктів. Я розумію, яку неймовірну кількість зусиль органічні виробники докладають, щоб на полиці стояв правильний органічний продукт.

В органічних виробників – нижча врожайність у полі, високі ризики втрати врожаю, заборонена фумігація зерна, заборонено використання гормонів у тваринництві та стабілізаційних систем у готових виробах. 

Але знаходяться виробники, які користуються необізнаністю споживачів і позиціонують свої продукти, як «еко», «біо», хоча насправді це звичайні продукти з конвенційного сільського господарства. І у споживачів виникає питання: «Навіщо платити більше за органіку, якщо є теж саме, але за менші гроші?» Для просування органіки на внутрішньому ринку треба більше розповідати про органічні принципи і про своє виробництво.

Щодо зовнішнього ринку, наведу трохи історичних паралелей. Румунія в 1990-2000-х роках теж подавала великі надії, як країна-постачальник органіки, але потім через велику кількість фальсифікацій втратила свій «органічний бренд». 

Мені здається, українським виробникам слід розуміти, що насправді ми конкуруємо не між собою, а на глобальному ринку між країнами. І нам треба крок за кроком вибудовувати імідж країни – надійного постачальника органіки. Такий підхід дасть нам додаткові конкурентні переваги, в порівнянні з виробниками з інших країн. 

Хотілося б, щоб саме про Україну згадували, коли говорять про органіку, як згадують про Бельгію, коли говорять про шоколад, або про Швейцарію, коли говорять про годинники чи банки.

Поділитись: