Точка зору

Тренд екологічності сьогодні стає все популярнішим

Тренд екологічності стає все популярнішим, тому ті компанії, що врахують це у своєму стратегічному розвитку, будуть із прибутком

Сергій Горлач
співзасновник агропромгрупи «Пан Курчак»

В Україні й далі активно розвивається птахівничий бізнес. Незважаючи на те, що платоспроможність населення все ще є низькою, сьогодні дедалі більше з’являється споживачів, які готові платити за якісний продукт. Для нас, виробників тваринницької продукції, щоб бути «на плаву» й уникати стагнації бізнесу, дуже важливо слідувати за сучасними тенденціями й відповідати духу часу.

Сьогодні здивувати звичайними курячими продуктами, що продаються охолодженими, дуже складно. В Україні з’явився споживач, готовий платити за якість, споживач, що переймається добробутом і висуває на перше місце якісну продукцію (еко) і тільки на друге — ціну, за яку він готовий цей продукт купити. Тому виробники курятини спрямували свої зусилля на вирощування екологічно чистого продукту, який зможе завоювати довіру в покупця.

Нині на часі пошук нових способів підвищення ліквідності бізнесу. Щоб підвищити прибутковість птахівничого бізнесу, нам потрібно переформатувати весь ринок споживання України, а саме: налагодити виробництво й продаж курятини з додатковою так званою технологічною маржею. Такі продукти у великій кількості продають у країнах ЄС (нагітси, стріпси, різні види упакованої продукції — м’ясо у вакуумному або газовому упакуванні). Таку продукцію продають і в Україні, але в недостатній кількості. Тому у цьому напрямі є куди розвиватися.

Активно розвиваючи птахівничий бізнес в Україні, потрібно працювати й над усуненням слабких ланок, що перешкоджають передбачуваності процесів. Наприклад, спростити деякі етапи в експорті виробленої продукції. Як відомо, Україна активно постачає птахівничу продукцію на європейський ринок — ми входимо у трійку лідерів з експорту м’яса птиці у ЄС (після Бразилії й Таїланду). Так, тільки за останні шість місяців поточного року українські виробники експортували у Європу понад 68 тис. тонн м’яса птиці. Також Україна посіла перше місце в рейтингу країн світу за обсягами зростання експорту агропродукції в країни Євросоюзу.

Проте існує кілька законів або навіть заборон, які не те, щоб перешкоджали розвитку цього напряму в нашій країні, а суттєво гальмують бізнес-процеси. Наприклад, в експортуванні виробленої курятини (насправді не лише курятини, а й іншої харчової продукції) є один із них неприємних етапів – це отримання дозволів на автомобілі, які перевозять м’ясо птиці у ЄС.

Суть проблеми досить проста: таких дозволів завжди бракує, і тому машини змушені стояти по три-чотири дні на митниці, чекаючи на їх. Щоб уникнути цього, що часто стає причинами не лише незручностей, а й збитків підприємств, потрібно спростити проходження митних процедур для виробників тваринницької продукції в умовах зони вільної торгівлі з Євросоюзом. Чому, наприклад, не автоматизувати процеси й не налагодити можливість отримання декларації в автоматичному режимі? Це набагато спростить процес і зробить його передбачуваним.