Стратегія лідера

Цей рік для компанії BEDNAR в Україні без перебільшення рекордний: за вісім місяців ми продали стільки ж техніки, як за весь 2021-й – наш попередній історичний максимум. І це не просто вдалий збіг обставин. Звісно, є чинники, що зіграли нам на руку: по-перше, за час повномасштабної війни деякі конкуренти місцями «просіли», по-друге, цього року платоспроможність аграріїв зросла, як і потреби в техніці, адже з 2022 року ми спостерігали так званий відкладений попит. Також наше нинішнє зростання – це результат реалізації стратегії, розробленої ще п’ять років тому. Ми чітко поставили завдання: підняти впізнаваність бренду BEDNAR. Тоді за нашими суб’єктивними оцінками BEDNAR знали максимум 20% аграріїв – і то переважно завдяки компактору SWIFTER. Та хотілося, щоб жовта техніка в полі автоматично асоціювалося з BEDNAR. Сьогодні, за моїми спостереженнями, впізнаваність BEDNAR складає вже 60–70%. Це результат системної маркетингової, зокрема і медійної роботи, та послідовного просування нашої техніки.
Ключовим драйвером зростання продажів цього року став компактор SWIFTER. Ми досягли абсолютного рекорду в Україні – понад 200 замовлених агрегатів за неповні вісім місяців. За результатами імпорту першого півріччя 2025-го року наша частка ринку серед компакторів сягає 72%. І це не просто цифри для звіту, адже фермери купують їх, тому що розуміють цінність якісної підготовки ґрунту. Бо від цього залежить і якість посіву, і дружність сходів, і майбутній урожай, і навіть ефективність роботи комбайнів та обприскувачів.
Окрім компакторів, зростає інтерес до наших штригельних борін та дискаторів. Останні, завдяки різним варіантам обладнання, є універсальними агрегатами, що особливо цінують аграрії. На другому місці за продажами – глибокорозпушувачі (вже близько 160 замовлень), на третьому – дискатори (приблизно 100), а також стабільно зростає сегмент сівалок: від 5 проданих штук п’ять років тому до 50 – цьогоріч. І рік ще триває…
Важливо, що ми не гонимося за модними технологічними трендами, якщо вони не дають клієнтам реальної віддачі. Наприклад, технологія strip-till залишається нішевим рішенням, тож і продажі в нас – кілька десятків агрегатів під цю технологію на всю країну. Натомість робимо ставку на техніку, яка оптимізує витрати на виробництво і дає гарний результат.
Один із прикладів того, як BEDNAR змінює підходи аграріїв до роботи, – двосекційний бункер COMBO SYSTEM. Ми вже провели десятки демонстрацій і довели, що це не просто бункер, а гнучке технологічне рішення. Зокрема, торік ми посіли друге місце в сегменті внесення гранульованих добрив, зайнявши близько 17,5% ринку у грошовому вимірі. Але треба враховувати, що BEDNAR не виробляє класичних розкидачів, які традиційно формують основу цього ринку. І цього року продажі наших бункерів зростають.
Суть концепції проста: один бункер фактично виконує кілька робочих операцій, так як може агрегатуватися як з ґрунтообробною технікою (глибокорозпушувачі, культиватори, тощо), так і сівалками Відтак, фермер економить на купівлі нових машин, а собівартість робіт знижується. За відгуками клієнтів, економія добрив завдяки COMBO SYSTEM сягає 30%, тож його окупність дуже висока.
Так, COMBO SYSTEM в комбінації з ґрунтообробною технікою вимагає потужного трактора (приблизно 400 к.с.), тому частіше його купують агрохолдинги. Але є приклади й серед середніх господарств: фермер із Запорізької області, маючи 1,5 тис. га, успішно працює з нашим бункером, 9-метровою сівалкою та глибокорозпушувачем.
Крім того, за результатами 2024 року ми стали №1 у продажах ґрунтообробної техніки в Україні (без урахування плугів). За обсягом продажів у грошах наша частка ринку склала 20,8%, а в штуках – майже 20%. У першому кварталі 2025-го ми вже показали 25,8%, тож зростання триває. Стабільний попит маємо також на глибокорозпушувачі, дискові агрегати, стерньові та міжрядні культиватори, штригельні борони.
Ми ніколи не «урізаємо» комплектацію заради здешевлення агрегатів. Навпаки – веземо в Україну найкращі версії, бо для аграрія критично важливе співвідношення ціни й якості. Сучасний аграрій активний у соцмережах, швидко ділиться досвідом, і будь-яка помилка в роботі техніки моментально стане публічною. Тому якість – це не лише репутація, а й стратегічний ресурс. Приклад – TERRALAND PROFI, наш найдорожчий глибокорозпушувач. Щороку його частка в продажах зростає. У 2024-му ми мали 35% ринку в грошах у сегменті глибокорозпушувачів. І це ще раз доводить: аграрії готові платити більше, якщо впевнені, що техніка працюватиме бездоганно.