Точка зору

Потенціал зростання свинарства з відкриттям зовнішніх ринків – 80-120%

Сергій Касьянов
голова ради директорів KSG Agro

Українське тваринництво, зокрема свинарство має потенціал до зростання на 80-120% протягом 1,5-2 років після відкриття зовнішніх ринків і початку експорту. В результаті ринок реалізації свинини живою вагою замість 5 млн голів за 2 роки може зрости до 8-9 млн голів.

Сьогодні низка країн Східної Європи не виробляє свинину в обсягах, достатніх для задоволення своїх потреб, і є нетто-імпортерами цього виду м’яса. Наприклад, Румунія й Болгарія власними потужностями задовольняють лише 25-30% потреб свого населення в свинині. Польща – один із великих імпортерів свинини ($1,7 млрд на рік).

Україна має й експортний потенціал, і технології, і спеціалістів, на відміну, скажімо, від Болгарії та Румунії. І ми могли б у кооперації будувати потужності з виробництва свинини, створювати спільні підприємства. Це – велика перспектива для українських свинарів.

Своєю чергою KSG Agro уже в 2024 році планує поставити лише за довгостроковими угодами на вітчизняний ринок близько 240 тис. голів поросят – а це близько 8% від його загального обсягу.

В умовах ускладненого експорту рослинницької продукції ми з початком війни логічно й усвідомлено зробили ставку саме на свинарство. Через блокаду портів і проблеми з логістикою ціни на зернові всередині країни впали до критичного мінімуму. Це стало величезною проблемою для більшості аграріїв. Але для такого вертикально інтегрованого холдингу, як наш, ми отримали додатковий ресурс для розвитку: свинарство стрімко стало набагато прибутковішим, ніж рослинництво.

Наш агрохолдинг поставив собі амбітну мету – відновити поголів’я у прифронтових областях, втрачене агрогосподарствами внаслідок війни й окупації.

Ми активно співпрацюємо з військовими адміністраціями прифронтових Дніпропетровської, Херсонської, Миколаївської областей, щоб відроджувати та розвивати тут тваринницьку галузь. Так, за принципом мережецентричності ми у воєнний період диверсифікуємо ризики, адже в нас не один тваринницький майданчик, а декілька, причому в різних місцях. Як результат, намагаємося максимально задовольнити традиційно високий попит українців на свинину, налагодивши безперебійне постачання м’ясної продукції до торговельних мереж та армійських підрозділів.