Точка зору

Нам потрібне сприяння держави у перетині кордону

Альона Щебетаха
менеджерка з експорту компанії «Сади Дніпра»

Цього року компанія «Сади Дніпра» зібрала свій перший повноцінний врожай ранньої Гали. На сьогодні вже завершено збирання сортів Гала та Голден, майже зібрано Пінову, зараз триває збір Ред Делішес. Останніми будуть Гренні Сміт та Фуджі. Ми вже розпочали постачання яблук нового врожаю нашим клієнтам у ЄС та на Середньому Сході.

Однак, як і багато інших українських виробників, ми стикаємося з труднощами в експортній логістиці, зокрема з затримками на українських кордонах. Яблука більше не належать до категорії товарів, що швико псуються, це значно ускладнило перетин кордону. Ми вже обговорювали це питання з новим міністром аграрної політики Віталієм Ковалем, і сподіваємося, що уряд зможе вирішити цю проблему найближчим часом.

Наразі в Україні діє сервіс «єЧерга» у складі «Дії», що дозволяє перевізникам ставати в чергу на кордон без розмитнення автомобіля. Це дає нам змогу виграти кілька днів доставки, але загалом черга на виїзді однакова для всіх товарів – і для деревини, і для яблук. Якщо ж транспортний засіб затримується в порту, це може призвести до перенесення на наступне судно, що спричиняє додаткові витрати на зберігання та простій.

Через обмеження в українських портах та складності транспортування через Червоне море строки доставки значно збільшилися, а фрахт подорожчав. Більшість перевізників сьогодні пропонують маршрут через мис Доброї Надії, оминаючи Африку. Якщо раніше доставка до Бахрейну займала 20 днів, то тепер цей термін зріс до 60 днів. Затримки на кілька днів можуть бути прийнятними для покупців, але якщо вони перевищують тиждень – це вже критично.

Отже, для нас сьогодні найважливішим є забезпечення швидкого перетину українського кордону. Це дозволить дотримуватися графіків постачання та виконувати зобов’язання перед торговельними мережами на Середньому Сході.