Точка зору

Ми вже не намагаємось шукати нових покупців на Fruit Logistica

Володимир Гуржій
керівник компанії USPA Fruit

Fruit Logistica – одна з найбільших світових виставок, навколо якої обертається ринок свіжих фруктів, ягід, овочів та горіхів. Особисто я відвідую Берлін в лютому вже, мабуть в тринадцяте, оскільки вперше приїхав відвідувачем в 2012 чи 2011 році, жодного разу не пропускав і разом з USPA Fruit ми традиційно приймаємо участь в якості експонента з 2018 року. Нам в цьому допомагав проект ІТС (Міжнародний Торговий Центр – спільна організація ООН та ВТО), який припиняє свою роботу цього року, отже це була остання Фрут Логістика для нас разом з ІТС.

Від багатьох я особисто чув нарікання на те, що виставка дещо деградує і ефект від її відвідування зменшується з роками. Але я б подискутував. Звісно, не можна було не помітити, що на Fruit Logistica Berlin 2025 кількість людей була помітно менша, особливо, якщо порівнювати з доковідними роками. Також я помітив, що цього року один павільйон навіть був пустим, без стендів, чого раніше не спостерігалось. І тут знову «але»: ми не можемо порівнювати поточний статус експортерів фруктів з України зі статусом, з якого ми починали колись.

Я пам’ятаю, як ми пояснювали, що таке Україна і тим паче «українське яблуко», про особливості та переваги. Потім, пізніше, до нас на стенд стояли черги із зацікавлених потенційних партнерів, бо вони побачили наше яблуко на їх ринках і воно їм сподобалось, а отже покупці шукали саме українське. Пізніше еволюція українського експортера сягла рівня, коли ми вже могли продавати весь об’єм експортно-орієнтованих сортів яблук, який могли купити. Отже ми пройшли довгий шлях, але все ще на його початку.

Оцінюючи ефективність Fruit Logistica – 2025, я б хотів сказати, що ефект залежить виключно від вас. До виставки потрібно готуватись до, працювати активно відпрацьовуючи всі раніше заплановані зустрічі під час, а потім активно опрацьовувати результати після виставки, конвертуючи ліди та перемовини в угоди та поставки. Отже виставка, це не про 3-5 днів, а про декілька тижнів до та після. Ми, USPA Fruit, вже не намагаємось знайти нових покупців, хоча їм завжди раді. Основні цілі на сьогодні – це імідж від участі та можливість побачити багатьох партнерів в одному місці за короткий проміжок часу. Для нас участь у таких виставках несе колосальний ефект. Уявіть скільки днів потрібно було б провести в літаках, щоб зустріти ту саму кількість партнерів по всьому світу.