Тваринництво
Головне:
Під час карантину важливо зберегти логістичні потоки для забезпечення аграріїв насінням, - думка За два місяці Україна закупила за кордоном 6 тис. тонн сиру У Канаді послугами агроавіації користується кожен четвертий-п’ятий фермер У групі компаній «Олстас» знайшли спосіб уникнути промивання ґрунтових гербіцидів Зорянський елеватор на Рівненщині завершує відвантаження зерна Компанія FMC розпочала реєстрацію препаратів для захисту томатів від південноамериканської томатної молі Вітчизняні борошномели закликають владу тимчасово обмежити експорт зерна, аби запобігти здорожчанню хліба АМКУ призупинив впровадження «Укрзалізницею» нового договору про надання послуг На термінал Neptune зайшов під завантаження найбільший балкер Про нові органічні малинники площею 40–50 га на кілька років можна забути, – експерт
Точка зору

Монополізація збуту молока істотно обмежує доходи виробника

Оксана Прокопенко
технолог з виробництва та переробки м'ясо-молочних продуктів, сертифікований аудитор систем харчової безпеки
Поділитись:

Модель збуту молока, яка передбачає, що його у сімейної молочної ферми купує один переробник, викликає у мене занепокоєння.

Монополізація збуту молока та відсутність конкуренції серед переробників істотно обмежують доходи виробника. Різниця між закупівельною ціною молока на селі та ціною на полиці супермаркету сягає 200-300%. Сімейна ферма та члени кооперативу перетворюються в заручників менеджменту молокозаводу як у ціновому питанні, так і в ринковій кон’юнктурі.

Сімейна молочна ферма в такій моделі відносин нестиме усі ризики збутової політики молокозаводу, залежатиме від успішності та добросовісності його менеджменту в мікроекономічному сенсі та страждатиме від макроекономічних потрясінь у разі реалізації негативного сценарію (падіння купівельної спроможності населення, валютні та інфляційні коливання тощо).

У цьому сенсі цікавою є роздроблена модель реалізації молока екстраґатунку, яке виробляє одне з підприємств Полтавщини. Сфокусувавшись на місткому столичному ринку, з урахуванням логістики (близько 300 км автодоріг) і затрат на придбання технологічного обладнання для продажу пастеризованого молока за умови реалізації 1,5 тис. кг молока на день очікуваний строк окупності проєкту склав не більше 12 місяців. Його позитивною ознакою є безпосередній контакт зі споживачем, який потенційно готовий платити за якісне молоко з 72-годинним терміном реалізації 30 грн.

Згідно з результатами маркетингового дослідження, значний сегмент київських споживачів погодився би сплачувати за перевірений якісний товар до 40 грн, якщо молоко виготовлятиметься за прозорою системою НАССР/ISO 22000, буде гарантовано свіжим та підтверджено екстраґатунку.

Але головною  вимогою споживача є постійно високий рівень якості молока та його харчова безпечність, а також упізнаваність фермера та його ферми. В іншому випадку кияни купуватимуть молоко в супермаркеті (22-38 грн/л) або в знайомої бабусі (15-20 грн/л).   

Поділитись: