Точка зору

Додана вартість за межами основного бізнесу

Хелен Феірлемб
керівник групи з розвитку бізнесу «Сингента» в Україні

 

У сучасній економічній системі створення доданої вартості є основою для тривалого зростання. Ось, наприклад, на світовому ринку лідерами стали ті країни, котрі продукують інновації та забезпечують виробництво з високою доданою вартістю. Бізнес, зокрема й сільське господарство, в цьому плані не виняток — розвиваються і ростуть ті, хто може запропонувати більше.

 

«Сингента» завжди позиціонувала себе як інноваційна компанія. У нас багато років досліджень і практики в створенні нових, якісніших технологій вирощування рослин, завдяки яким сільгоспвиробники по всьому світу отримують більші врожаї і таким чином не лише збільшують доходи свого підприємства, а й забезпечують харчову безпеку свого регіону. Це приклад доданої вартості у нашій сфері — виробництві насіння та ЗЗР. Однак свого часу ми пішли ще далі й запропонували своїм клієнтам програми вигідного продажу сільгосппродукції з використанням світових фінансових практик. Ми розглядаємо ці програми не просто як підтримку агровиробників, а як інвестицію у довгостроковий розвиток цілої галузі.

 

В основі більшості програм «Фінансових рішень» лежить простий механізм. Аграрій, котрий купив чи планує купити продукцію компанії «Сингента», може розрахуватися за неї через продаж зерна компанії напряму. Фактично «Сингента» в такому разі виступає не лише продавцем насіння та ЗЗР, а й покупцем кінцевої вирощеної продукції, що дозволяє одночасно вирішити два найважливіші питання виробників: «за що купити?» та «кому вдало продати?» Розглядаючи навіть такий базовий варіант співпраці у контексті доданої вартості, можна сказати, що програми дозволяють оптимізувати фінансові потоки підприємства й скоротити так звані касові розриви. До слова, останні — не рідкісне явище для сільгосппідприємств з огляду на довгий виробничий цикл, і трапляються навіть в успішних і фінансово обізнаних компаніях.

 

Ми розвивали ідею «Фінансових рішень», і кожна з програм отримала певну особливість, додаткову вигоду для учасника. Наприклад, в разі закриття заборгованості чи передоплати за насіння та ЗЗР через спотовий продаж зерна наші клієнти отримують на кожній тонні від 200 до 500 грн додаткового доходу у вигляді ваучерів, котрі можна використати як знижку за минулі чи майбутні покупки. Так учасник і за придбані насіння та ЗЗР розрахується, і свою сільгосппродукцію реалізує за вищими цінами. Крім того, завдяки своїй позиції на ринку та команді спеціалістів «Сингента» часто може запропонувати сільгоспвиробникам (особливо це стосується невеликих господарств) кращу ціну, ніж та, яку виробник міг би отримати за самостійного продажу. Це не наш основний бізнес і не є джерелом заробітку, тож ми прагнемо забезпечити учасникам програм найкращі ціни. Для «Сингенти» вигода від програм полягає у сталому довгостроковому розвитку сільгоспвиробників, їхній можливості інвестувати у якісне насіння та ЗЗР.

 

Ще одна варта уваги складова «Фінансових рішень» — програми керування ціновими та погодними ризиками. Сюди належать і новітні програми страхування (остання новинка — програма індексного страхування «Метео Захист»), і форвардні програми («Форвард Плюс» та її опції, а також продаж майбутнього врожаю пшениці), і можливість отримати зростання ціни задовго після продажу («Агрі Плюс»). У країнах Європи та Америки сільгоспвиробники мають доступ до таких інструментів і не уявляють своєї діяльності без них, однак в Україні ринок таких пропозицій лише почав свій розвиток, і без вагань можемо сказати, що «Фінансові рішення» вже зробили в нього чималий внесок.

 

Насправді говорити про «Фінансові рішення» та додану цінність можна довго. Ми віримо в ідеї програм, і в їхній основі завжди лежать конкретні потреби сільгоспвиробників. Відповідно, через забезпечення цих потребі і створюється додаткова цінність, що має позитивний ефект для всіх операторів ринку. В наших планах — сміливі новинки для українського ринку, розвиток і багато наполегливої роботи для доброго результату.