Точка зору

Додана цінність у комунікації

Олена Обухівська
фахівець з маркетингових комунікацій

 

Провідні компанії, що працюють в аграрному секторі, щомісяця дають ринку до 7–10 новин про себе. Головні теми, які порушують у корпоративних повідомленнях, — механізми успіху, нові продукти, що змінюють ринок, інновації, соціальна відповідальність, акції та запровадження нових програм. Звісно ж, співпраця з «інформаційно проговореною» компанією — це взаємна вигода, надійність, ефективність та перспективи розвитку. Саме так сприймає ринок сигнали своїх учасників.

 

Завдяки діловим новинам про компанію експерти ринку, медіа й інші впливові канали не лише отримують факти. Вони формують власну думку про корпоративний бренд, його цінності, значення для ринку й економіки країни у цілому. Для самої компанії — це визнання професійності, відкритості та сталого розвитку. Як результат, отримання додаткових репутаційних бенефітів. Адже сильні гравці комунікують із громадськістю та переймаються власною думкою про себе, бо дивляться у майбутнє. Не відмовляйте журналістам. Власні корпоративні новини — ефективний інструмент комунікацій, який має суттєві переваги. З одного боку, це можливість розставити свої акценти, показати історію та здобутки. З другого — процитувати генерального директора чи розкрити позицію керівництва компанії, додавши новині персоналізованого значення.

 

Окрім цього, існує низка інструментів побудови корпоративної репутації. Скажімо, запити від медіа. Коли журналіст працює над певною темою, то збирає різні думки, щоб різнопланово розкрити питання. Невже варто втрачати можливість іще раз зарекомендувати свою експертну корпоративну думку як впливового гравця ринку? Тим паче, що ціна питання — грамотна підготовка відповіді з прогнозами ринку, маркетинговими показниками та корпоративними напрацюваннями. Як показує практика, компанії ігнорують запити журналістів, адже бояться, що їх повідомлення буде вирваним із контексту чи навіть перекрученим. Ризики щодо цього, безумовно, існують. Тому пильність не завадить. Однак лише відважні підкорюють нові вершини.

 

Медіа зазвичай порушують актуальні й суспільно значущі для держави, ринку чи галузі питання, шукають нові ідеї та ще несказані слова на досліджувану тему. Якщо так сталося, що коментар від компанії опубліковано в урізаному форматі, чи суперечить генеральній лінії самої статті, з’ясовувати стосунки із журналістом чи редактором не варто, так само, як і розчаровуватися чи піддавати сумніву професіоналізм піар-спеціаліста, який готував чи узгоджував коментар із керівництвом. Причини, чому вийшла саме така публікація, можуть бути абсолютно різні. Однак для компанії — це слушна нагода ще раз довести свою думку для інших журналістів, партнерів, органів влади та громадськості у цілому.

 

Існує щонайменше три рішення, як це вдало зробити. По-перше, написати свою новину на задану тему, запросивши партнерів висловити свою думку щодо конкретного питання. До того ж це хороша практика комунікувати разом із партнерами на спільних майданчиках, яка стверджує взаємну лояльність, підтримку й однодумність по бізнесових питаннях. По-друге, написати свої коментарі під публікацією. По-третє, розкрити питання на власному блозі, спеціальній колонці на корпоративному сайті чи обговорити питання в соціальних мережах. Яке б рішення не було ухвалено для подальшої комунікації, принцип один — лояльна дружба із журналістом, готовність до діалогу та дискусії питання.

 

До речі, про сайт. Відвідавши кілька корпоративних сайтів українських аграрних компаній, склалося враження, що силу цього ресурсу чомусь недооцінюють. Застарілі новини, що датовані минулим роком; відсутня інформація про топ-менеджерів, без зворотного зв’язку тощо. Яке враження складеться в потенційного партнера, який би хотів працювати з компанією та не знаходить очікуваних відповідей на відкритих корпоративних ресурсах? А якщо стратегічний корпоративний бізнес-план передбачає суттєве розширення клієнтської бази та вихід компанії на міжнародні ринки. Англійська версія корпоративного сайту — це must have в обов’язковому порядку. Тим більше, що за кордоном бізнес-етика та позитивне реноме компанії — чи не найважливіші чинники, що сприяють розвитку партнерства та нових зв’язків. Тож навіщо комунікації? Правильно вибудовані системні корпоративні комунікації — це додана цінність бізнесу та брендів компанії. Це впливовість і повага. Це довіра. Це гарантія якості. Це розвиток і перспективи. Така компанія притягує клієнтів і партнерів, щоб разом розвивати бізнес.