Точка зору

Чи є сенс починати часниковий бізнес?

Анна Морозова
власник часникової компанії «СП УкрАп»

У кожному бізнесі є своя динаміка розвитку: в сільському господарстві піки припадають на кожні 4 – 11 років.

Якщо подивитись аналогію в часнику – наступний рік буде «щасливий»!

На то є «зовнішні» та «внутрішні» причини: багато фермерів в Україні, нажаль, відмовилися від вирощування; всі українські супермаркети почали продавати український часник; зацікавленість експортерів в часникових продуктах з України.

Фермер, який не піддався спокусі тимчасового сплеску прибутку і не «перестрибував» с моркви на картоплю, з капусту на часник, а з розумінням займається вирощуванням часнику, вже напрацював досвід, зменшив собівартість, має свій якісний посадковий матеріал, має напрацювання у кооперації та збуті, отримає достойний економічний ефект.

За 11 місяців цього року Україна імпортувала близько 4 тисяч тонн часнику проти 2,5 тисячі тонн минулого року. Про що це говорить?

У середньому останні 10 років річний імпорт китайського часнику в Україну складав близько 4 тисяч тон. Три роки тому настав перелом, коли частка імпортного часнику почала знижуватися. Тут зіграло багато факторів, один з яких – українські фермери почали вирощувати цю продукцію, другий — українські торговельні мережі повірили, що існує український часник і зменшили закупівлі імпортного, українські виробники розказали світу, що ми можемо їм запропонувати часникові продукти. В 2018 вперше була закрити квота на часнику, який експортується до ЄС.

Але в кожній «бочці меду» є ложечка «дьогтю» :

Якщо сезон 2017 – 2018 супроводжувався низькою ціною на часник і як наслідок багато українських фермерів пішли з ринку, то сезон 2018 – 2019 – це про «відсутність» якісного товару для продажу. Відсоток «некондиційного» часнику досягала до 60% (власний досвід).

Значна частка недоліків продукції викликані недотриманням технології вирощування та доборки часнику, відсутності «спеціалізованої» техніки, багато питань по «зберіганню» часнику.

В цьому сезоні нажаль мою компанія не змогла закрити «бажання» супермаркетів щодо Українського якісного часнику. І це дуже і дуже прикро бо вся роботу яку ми проводили з можливістю поставки часнику в магазини треба починати з 0.

Але ми, фермери – часниківники сезону 2019 – 2020 рухаємось далі.

Посіяли, вчимось, плануємо, мріємо і віримо.

Запрошую сміливих та вимогливих займатись часниковим бізнесом!

Наявність інформації по вирощуванню, технологічному процесу; є багато спеціалістів, які готові ділитись своїми знаннями, є кооперації по збуту часнику, є товари з доданої вартістю які варто розвивати (часниковий порошок, слайси, пілінгований, чорний часник).

Всі ми один одному маємо бути партнерами і ми зможемо кооперувати партії, здійснювати сумісний продаж в Україні та на експорт.

Світ дуже великий, він буде запитувати такі обсяги, що вистачить для всіх.

Цікава інформація: Через торговельну війну США та Китаю, нам відкриваються ринки Сполучених Штатів. На китайський часник ввели мито в 25 відсотків.

Для нас відкритий японський ринок. Ця країна буде знижувати митні ставки на товари з ЄС. І Україна може користуватися тими ж самими пільгами, що й країни ЄС. Японський ринок — хоч він і далекий, але має інші ціни, іншу маржу, інші вимоги до якості.

Якщо ми туди заходимо — ми там назавжди.

Приєдуйтеся !

До зустрічі на «Часниковому форумі» 29 лютого – 1 березня!