Інтерв'ю

Ми — амбасадори розумних рішень

Сергій Карамавров
директор компанії NAT

Додана цінність у наші нестабільні часи вже не та, що десятиліття тому. З високомаржинального бізнесу, що привабив у свої обійми не одного інвестора, для багатьох сільське господарство стрімко перетворюється на справжнісіньке випробування. Агрономи навчаються бути економістами, економісти — агрономами. Утім, у полі кожен передусім господар, що має дбати і про врожай, і про землю, і про все живе довкола. Як цього досягнути в період кліматичних аномалій, не обмежуючи власні ринкові перспективи? Про виклики й розумні рішення говоримо із Сергієм КАРАМАВРОВИМ, директором компанії NAT.

— Ми молода, але дуже амбіційна компанія, офіційний дилер техніки Mzuri в південному регіоні України, — каже пан Сергій. — Розпочали діяльність у березні 2020-го, саме в розпалі сезону продажу сівалок. Утім, це не стало на заваді, бо ми представили аграріям не лише нову техніку, а й технологію збереження вологи. Причому вона працює, гарантуючи сходи в найпосушливіших землях Одещини — починаючи від Ізмаїла й аж до межі з Кіровоградською областю.

Чи відразу вдалося завоювати прихильність ринку?

— Наш сегмент, як ви знаєте, дуже інертний і недовірливий. Утім, уже нині ми можемо сказати, що в розумних інжинірингових рішень в агросекторі є неабиякий потенціал. Після 10–12 польових демонстрацій, які ми провели на Одещині, чимало господарств зацікавилися технологією MZURI Pro-Til, а декотрі відразу уклали угоди на купівлю агрегатів. Найбільше в нас симпатиків й однодумців із тих країв, що зазнали збитків від аномальної посухи нинішнього року. Як мовиться, кліматичні зміни змушують шукати за проблемами можливості.

Чого найбільше потребує ваш клієнт?

— Аграрій Півдня прагне отримати очікувану врожайність. Проте ніхто зі знаних компаній — постачальників техніки не може гарантувати опади. Ми, звісно, теж. Однак технологія Mzuri Pro-Til за стовідсоткового її дотримання здатна зберігати й нагромаджувати вологу в ґрунті. Тож розумні рішення цього інноваційного бренду — саме те, що потрібно нашому клієнту.

Однак, мабуть, не кожен прихильник оранки готовий одразу змінювати свої підходи й орати «смугами»…

— Є таке. Досвідчені агрономи, в яких за плечима по 20–25 урожаїв, до інновацій ставляться дуже обережно. Щоправда, скепсис у багатьох щезає буквально вже на третьому розвороті трактора з нашою сівалкою…

Що маєте на увазі?

— Застосовувана Mzuri технологія Pro-Til є удосконаленою версію класичного strip-till, і поєднує переваги оранки й no-till. Тобто агрегат одночасно готує ґрунт, вносить добрива й сіє. Утім, ідеться не тільки про можливості заощадити й зберегти прибутковість господарювання. Мова про зовсім інший підхід до землеробства — запаси гумусу, енерговитрати, екологію, а також збереження в ґрунті вологи. Ми показуємо, що навіть на непідготовленому полі вона завжди є. І не потрібно попередньо ніяких спеціальних «підготовок», щоб її «впіймати».

Ви реалізуєте тільки нову техніку?

— Як офіційні дилери MZURI ми забезпечуємо своїх клієнтів новою технікою. Утім, якщо йдеться про заміну за системою «трейд ін», можливий продаж тієї, що вже була в користуванні. На базі свого майданчика в Одеській області (у Біляївському районі, смт Хлібодарське) наша сервісна служба зараз реставрує дві такі сівалки для подальшої реалізації.

Який ще сервіс ви надаєте?

— У господарствах багато техніки John Deere. Оскільки ми дуже добре знайомі з цими машинами, то й обслуговуємо їх і ремонтуємо. Зокрема, виконуємо капітальний ремонт коробок, двигунів, трансмісій, мостів. Оскільки продаємо б/в техніку цього бренду, то, відповідно, супроводжуємо її нашим сервісом.

На які агрегати — нові чи вживані — більший попит?

— Я б сказав, 50 на 50. Якщо йдеться про сівалки, то я прихильних нової техніки. Що ж до тягової, то не завжди обов’язково купувати нову. Серед тих тракторів, що вже були у вжитку, є пристойні моделі. Вони здатні впоратися з потребами фермера й окупляться значно швидше, ніж нові.

З якими викликами та проблемами стикаєтеся в процесі взаємодії?

— Найбільший виклик в агро — це якість підготовки персоналу (особливо операторів техніки). У нашому регіоні сьогодні реальний дефіцит фахівців, які б повністю розуміли, як працювати з інноваційною технікою й навіщо це потрібно — змінювати агротехнологію.

Крім того, є велика потреба вибудовувати глибшу комунікацію між дилером і споживачем. Я свого часу багато їздив у закордонні відрядження й бачив, як працює дилер із клієнтом. Нам сьогодні ще бракує такого досвіду…

Якого саме? Можете назвати приклади?

— Дилер міг би робити попередні замовлення, стратегічно плануючи разом із клієнтом (як-от, наприклад, ТО перед постановкою на зберігання чи зимовий період ремонту тощо). Ми можемо взаємодіяти за планом і вчасно реагувати на кожен сигнал. Клієнт отримував би максимальну знижку на запчастини, користувався б акційними пропозиціями щодо сервісу, наприклад, із дефектування й, відповідно, з обслуговування техніки.

А персоналу у вас вистачає?

— Поки що нас семеро. Але ми активно зростаємо, бо хочемо забезпечити нашому клієнту якісний сервіс. Крім акційних сервісних програм, плануємо акційні клієнтські програми з планування й купівлі техніки, продажу запчастин.

На зимово-весняний період плануємо поїздки в науково-дослідний центр MZURI у Смеліні — для ознайомлення й навчання (з агрономічного погляду), навчання операторів техніки, а також середньої ланки — інженерів, а потім ще й старшого складу — разом з агрономами — з плануванням і введенням технології в нові господарства.

Ваш системний підхід свідчить про великий досвід у сфері продажів сільгосптехніки…

— Я у цій сфері з 2002 року. Працював у великих компаніях, зокрема, й із технікою John Deere. З мого досвіду, люди вже розуміють: що новіша техніка й інтелектуально розвиненіша, то менше буде в них проблем зі стабілізаційними роботами, з контролем тощо. Сьогодні ми пропонуємо за всіма нашими проєктами інноваційну техніку.

Щось змінилося в структурі продажу за останні роки?

— Звісно. Люди сьогодні хочуть технологій, а не просто машин. Багато хто розуміється на модифікаціях техніки й усвідомлює, чому недоцільний максималізм. Маю на увазі купівлю трактора 300 к. с. для обробітку 500 га, як це вважалося за необхідне 3–5 років. Нині ж ринок пристосовується під конкретні потреби господаря — чи в нього 300 га в обробітку, чи 10 тис. Скажімо, що до посівних комплексів, то ми можемо запропонувати аграріям надзвичайно широкий асортимент.

Нині ринок переповнений технікою. Які перспективи в бренду, який ви представляєте?

— Як підказує мені мій досвід, продаж сьогодні — це не зовсім правильний підхід. Бракує глибини. Я бачу перспективу в технологічній переадаптації, зміні підходів. Тим паче, що зміна клімату нас до цього спонукає. І розумні рішення Mzuri сьогодні надзвичайно актуальні. Коли технологію запроваджує одне господарство, за ним автоматично підтягуються сусіди, знайомі, а часом навіть конкуренти — і це виграшна стратегія. Тут, швидше, мова про трансформацію мислення й картини світу… Бо донедавна, маючи у своєму парку техніки найрізноманітніші машини, більшість власників самі собі не могли чітко відповісти, навіщо їх купували. І справді, який смисл у техніці, що не гарантує результат?

Логічно і раціонально. А як ви презентуєте технологію?

— Нинішній рік для всіх був нетиповим. А нам довелося оперативно реагувати на потреби нашого клієнта безпосередньо в полі. Наступного сезону плануємо також презентації на своєму майданчику: показуватимемо в роботі штригельну борону Mzuri Rezult, що готує після комбайна поле до сівби, а також посівний комплекс Mzuri Pro-Til 4D. Крім того, проводитимемо фахові навчання, розповідатимемо агрономам і механізаторам принцип дії технології Mzuri Pro-Til. Наступний крок — презентація безпосередньо в полі клієнта.

До слова, стереотипи сприйняття є не тільки у сільгоспвиробників, які звикли працювати за класичними методами ґрунтообробітку чи за нульовою технологією. У менеджерів, що довго працюють із продажами техніки, теж із часом формується певне сприйняття, і його дуже складно змінити. Відтак, започатковуючи компанію NAT, я набрав у команду досвідчених фахівців з інших сегментів ринку. Вони вірять у свій продукт. Тож, можна сказати, що ми — абмасадори розумних рішень Мzuri.

Команда NAT відкрита для тих, хто знає галузь і хотів би розширяти свої горизонти разом із нами. Сільське господарство має швидко пристосовуватися до нових обставин. Інвестицій у землю, добрива й інші складові агротехнології наразі вже недостатньо — аби бути успішним, час господарювати з розумом. Саме таку можливість ми презентуємо українським аграріям.

ТОВ “ЕНЕЙТІ”

тел: +38050993992, +380509938992.

e-mail: [email protected];[email protected]

адреса: 67667; Одеська обл. Біляєвський р-н, смт. Хлібодарське, вул.Тираспільське шоссе, 41