Трактор для поля
Нині трактори потужністю двигуна 300 к. с. – найпопулярніші серед аграріїв, і цьому є вагомі підстави.
До України ввезено найбільше тракторів потужністю від 250 до 350 к. с. Зважаючи на інтенсифікацію і оптимізацію сільгоспвиробництва, інтерес до цієї техніки зростатиме і надалі. Тому звернемося до найпопулярніших з представлених у цьому класі моделі техніки і спробуємо розібратись, кому який трактор краще купувати. Розглянемо детальніше деякі моделі найпопулярніших брендів тракторів класу 300, щоб визначити їхні переваги і недоліки.
Claas Atles
Цю модель виробляють на колишньому заводі компанії RENAULT у Франції, яка продала його 2002 року Claas. Тому конкуренти говорять, що ці трактори – колишні «Рено» і не відзначаються високою надійністю. Але задля справедливості зауважимо, що Atles весь час модернізується, і одним з доказів його надійності може слугувати той факт, що продаж цієї моделі у Росії і Україні останнім часом зростав. Варто відзначити, що у базовій комплектації машина йде з переднім баластом масою 1570 кг. Завдяки цьому маса трактора оптимально розподіляється по осях (51 на 49%), він має добре зчеплення з ґрунтом, що важливо при роботі у полі.
Для продуктивної роботи велике значення має також робоче місце механізатора. Кабіна у Atles 946 відрізняється від конкурентів гідравлічною амортизацією та кріпленням до корпусу трактора у чотирьох місцях. Завдяки цьому вона відзначається високим комфортом як під час їзди по дорозі на високій швидкості, так і на польових роботах.
Claas Хerion
Xerion – повністю німецька машина. За конструктивним задумом і технічними характеристиками вона не має аналогів серед конкурентів у класі 300-сильних тракторів. Перш за все, завдяки рамній конструкції трактора, якої немає в жодної іншої машини цього класу. До того ж рама незламна, як у деяких більш потужних тракторах виробників-конкурентів.
Рамна конструкція підвищує ціну трактора, але вона себе виправдовує, бо до рами кріпляться всі вузли і агрегати трактора. Тобто ні двигун, ні коробка передач не виконують тримальної функції, всі навантаження під час роботи лягають на раму. Це запобігає деформаціям вузлів та підтіканню робочої рідини. Завдяки рамі трактор має велику масу – 13 тонн, що покращує силу тяги.
На тракторі стоїть двигун CATERPILLAR С9, який відзначається найбільшим крутним моментом (1500 Нм) та запасом крутного моменту 50%. Таких показників не має жоден трактор в класі 300.
John Deere
Коли згадують John Deerе, то йдеться про надійний трактор. Багато з тих тракторів John Deere, які потрапили на Україну в 90-х, без проблем працюють і сьогодні. Це одна з найвагоміших причин популярності техніки цієї марки.
Великою перевагою тракторів John Deer є те, що майже всі складові виготовляються компанією на власних підприємствах, зокрема і двигуни. Хоча, кажучи відверто, останнім часом трапляються випадки неякісного збирання чи виявлення дефектів в окремих машинах і нарікання з цього приводу.
Найпопулярнішими моделями є John Deere 8430 та John Deere 8530. Відмінність між ними полягає у потужності: 295 к. с. у моделі 8430 та 320 к. с. – у 8530. Двигуни в них однакові 9-літрові шестициліндрові, які відзначаються надійністю та запасом крутного моменту 40%.
Case
Трактори Case з кожним роком посувають конкурентів і навіть потіснили багатьох з позицій беззаперечного лідера популярності. Найбільше виділяється модельна лінія Magnum. Трактори Case Magnum сьогодні за співвідношенням ціна/якість – дуже добрий вибір. Ці машини зібрані на американському континенті, але досить добре адаптовані до роботи в українських умовах. На них стоять невибагливі двигуни Cummins із запасом потужності до 40%, які відзначаються невеликими викидами шкідливих газів та низькою витратою пального.
New Holland
Трактори New Holland за конструкцією та технічними характеристиками дуже схожі на Case, адже New Holland також входить до концерну CNH. До плюсів New Holland варто віднести зручне розміщення елементів управління в кабіні, що полегшує роботу механізатора, малі габаритні розміри моделей: дає змогу мати радіус розвороту всього 5 м. Останнє забезпечується конструкцією моста з кутом повороту коліс 55 град.
Fendt
Говорячи про марку Fendt, передусім згадуєш модель Vario. А перше, що впадає у вічі, – дизайн трактора, завдяки якому він був нагороджений багатьма преміями на міжнародних конкурсах. Vario має безступінчасту коробку передач. Саме Fendt перший розрекламував вигоду використання тракторів із такими механізмами, що дозволяє економити до 10% пального. «Розумна» система TMS забезпечує підвищення продуктивності завдяки тому, що бере на себе управління двигуном і коробкою передач. Наприклад, на оранці потрібна швидкість 10 км/год.; якщо виникає додаткове навантаження або перешкода, то TMS сама підвищує оберти, щоб втримати потрібну швидкість роботи.
На Fendt 930 встановлено двигун Man потужністю 300 к. с., а на Fendt 936 – Deutz потужністю 330 к. с. Двигуни Man відзначаються дуже високими динамічними характеристиками і дозволяють розвивати швидкість від 0 до 50 км/год. за 10 с. Вони поєднують високу потужність, економічність і разом з тим – чудову плавність ходу. Період заміни оливи 500 мотогодин дозволяє знизити затрати на обслуговування та подовжити експлуатацію двигуна.
Двигун Deutz як для робочого об’єму 7,2 л демонструє дуже високу потужність.Його обладнано системоюCommon-Rail, яка регулює подачу пального залежно від обертів. Система повторного використання відпрацьованих газів AGRex підвищує економічність двигуна, питомі витрати пального становлять всього 198 г/кВт/год. – це найкращий показник при такій високій потужності.
Massey Fergusson
В Україні популярною є модель MF 8480, на якій встановлено шестициліндровий двигун SISU із робочим об’ємом 8,4 л. Номінальна потужність становить 290 к. с. (за методом ISO). Цей двигун обладнано системою електронного управління, яка дозволяє регулювати кількість та інтервал подачі палива залежно від обертів двигуна, щоб знизити витрати пального.
Безступінчаста коробка передач Dyna-VT має два режими: 0–28 км/год. для роботи у полі та 0–40 км/год. для транспортних робіт. Це дає змогу ефективніше використовувати трактор та економити пальне.
Ілля Клочко
газета “АгроМаркет”, січень 2012 року