Пересувний деревоподрібнювач забезпечить максимальну продуктивність, незважаючи на місце розташування підприємства
Комбайн для трісок
Пересувний деревоподрібнювач забезпечить максимальну продуктивність, незважаючи на місце розташування підприємства.
Сплеск цін на енергоносії у воєнний час спонукав багатьох аграріїв долучитись до використання твердих видів палива на деревній основі. У результаті попит на тріску зріс у десятки разів, і компанії-виробники не встигали виконувати замовлення. Нині газ подешевшав, однак попит на альтернативне паливо є високим. До завершення війни прогнозувати ситуацію на енергетичному ринку України практично неможливо, тож і попит на тверде паливо буде стабільно високим.
Виробництво трісок зазвичай зосереджено в місцях заготівлі деревини. Проте такий підхід не завжди є економічно доцільним і зручним. Наприклад, дрібні гілки без попереднього подрібнення неможливо щільно навантажити в кузов, тож їх краще подрібнювати на місці заготівлі деревини. З незначними обсягами такої роботи можуть впоратись навісні або причіпні подрібнювачі, однак, коли йдеться про заготівлю десятків або й сотень тонн, така техніка не годиться. Для таких завдань найкращим рішенням буде машина німецького виробництва Albach Diamant 2000. Це потужний пересувний цех для заготівлі трісок, що здатен подрібнювати тонкі й грубі дерева зі швидкістю промислового устаткування.
Сама машина дуже нагадує кормозбиральний комбайн: тут є і кабіна, що підіймається до 4,8 м для забезпечення кращого огляду оператору, і вивантажувальна стріла, з якої потік трісок спрямовується в кузов вантажного транспорту. Проте деревина подається не спереду, а збоку, і для цього застосовують гідравлічний кран-маніпулятор із захватами, довжина якого 10,1 м. Максимальний діаметр стовбура може становити 80 см.
Принципово застосування такої машини є зручним та економічно вигідним. Залишки деревини не потрібно перевозити з місця заготівлі до переробного підприємства. Їх подрібнюють на місці й у такому вигляді перевозять до місця зберігання або переробки. Це значно спрощує логістику та пришвидшує технологічні процеси. Після завершення роботи в одній локації машина може оперативно переміститись на значну відстань до іншого об’єкта. Максимальна швидкість дорогами загального призначення становить 80 км/год.
Кольоровий термінал є інформаційним і командним центром Diamant. Сенсорний екран спрощує роботу й дозволяє швидше отримувати бажану інформацію про поточний стан машини. За допомогою нового інтерфейсу користувача можна легко персоналізувати конфігурацію системи керування. Наприклад, чутливість і призначення осей джойстика можна змінювати й зберігати значення для одного з трьох операторів. Дані про роботу машини можна завантажувати через USB-інтерфейс і використовувати для аналізу й обліку. Додаткову зручність забезпечує вбудована шафа з мікрохвильовою піччю та морозильною камерою (пропонується опційно). Щодо безпосередньо роботи оператор має змогу влаштуватись так, як йому комфортно: сидіння повертається на 180° і забезпечує повноцінний контроль усіх процесів. Що можна було працювати в темну пору, передбачено LED-освітлення на 32 лампи.
Для високопродуктивної роботи потрібен потужний двигун — тут установлено 16,2-літровий дизельний агрегат MAN потужністю 790 к. с. Цього цілком достатньо для роботи з максимальною продуктивністю в надважких умовах. Важливий момент: цей двигун не лише потужний, а ще й економний, що важливо для отримання прибутку.
Тепер розглянемо, як усе працює.
Приведення машини в робочий стан потребує всього 20 с й активується натисканням однієї кнопки. Зворотний процес — аналогічний за простотою і тривалістю. Оператор керує маніпулятором і завантажує деревину на живильний транспортер. Слід зазначити, що стріла-маніпулятор здатна підіймати до 1 т ваги на максимальному вильоті, тож можна вважати, що вагових обмежень для оператора практично не існує. Хіба знадобиться величезне дерево цілком запхати в подрібнювач, але на практиці так ніхто не робить. Зазвичай стовбур для зручності розділяють на кілька фрагментів, тож із максимальною вагою питань не виникатиме.
Деревина потрапляє в подрібнювач через бічний стіл із рухомими живильниками. Сам подрібнювач — це 2,4-тонний ротор, який завдяки значній масі однаково легко переробляє тонкі гілки та грубі стовбури дерев. Порівнюючи з попередньою моделлю, сучасний ротор має удосконалену геометрію, завдяки чому продуктивність подрібнення збільшилась на 15%, а частка дрібних фракцій, навпаки, зменшилась. На ротор можуть установлювати 6, 8 або 12 ножів, залежно від завдань. Розмір трісок — у межах від 15 до 100 мм, хоча зазвичай деревину подрібнюють до розміру 30–40 мм. Оператор перед початком роботи встановлює бажаний розмір трісок, тип деревини й інші параметри, а далі опікується тільки завантаженням деревини та вивантаженням подрібненого матеріалу. Протирізальна пластина може автоматично складатись, щоб запобігати пошкодженню різального апарата в разі потрапляння всередину металевих предметів або каміння. Деталі, що зношуються, виготовлено зі сталі HARDOX, щоб збільшити міжсервісний інтервал.
Після подрібнення деревина потрапляє у пришвидшувач і з великою швидкістю викидається через вивантажувальну вежу. Це можна порівняти зі схожим процесом у кормозбиральному комбайні. Оберти пришвидшувача регулюються плавно, і таким чином досягається максимально зручний потік для вивантаження подрібненого матеріалу. Зношені деталі пришвидшувача легко замінити завдяки легкому доступу.
Вежа повертається на 240°, тож подрібнена деревина може вивантажуватись практично в будь-який бік, окрім зони завантаження. Також це дає змогу розташовувати поруч із подрібнювачем кілька вантажних транспортних засобів одночасно, що може значно пришвидшити логістику й підвищити загальну продуктивність усіх процесів.
Опціонально вежу можна замовити з дистанційним керуванням. Це дозволяє водієві самостійно заповнювати причіп. Таким чином, оператор подрібнювача може зосередитися на завантаженні подрібнювача, не відриваючись на вивантаження.
Самохідний подрібнювач Diamant 2000 може пересуватися не лише дорогами загального призначення, а й бездоріжжям. Постійний повний привід на дві основні осі забезпечує хорошу прохідність практично у будь-яких умовах. Передача крутного моменту від трансмісії до коліс здійснюється за допомогою гідравліки. Незважаючи на чималі габарити, машина є досить маневровою, що важливо для роботи в умовах обмеженого простору. Додатково підвіску оснащено системою нахилу осей, кожна з яких здатна змінювати кут на 7,2°. Таким чином можна вирівняти положення машини на нерівних поверхнях і забезпечити комфортну й безпечну роботу.