Тваринництво
Головне:
Тваринництво

Кому потрібен бренд

Поділитись:

Позитивна репутація керівника бізнесу та його партнерство з лідерами ринку — нематеріальні активи, що потрібні для досягнення успіху в аграрному бізнесі

 У світі відомо чимало прикладів, коли особиста репутація й бренд приносять їх носіям цілком реальні дивіденди. Ідеться не про зірок Голлівуду, а про ділових людей. Ілон Маск, Коко Шанель, Нік Вуйчич, Біл Ґейтс — усі вони працюють у різних сферах, а об’єднує їх те, що вони створили особисті бренди на фундаменті своєї ділової репутації. Назви очолюваних ними компаній викликають асоціації не тільки з її продукцією чи послугами, але і з ім’ям засновника. І чим краща репутація людини — тим вигідніше бізнесу.

Олексій Гарбуз

Про роль особистого бренду керівника чи власника агрокомпанії, вплив його репутації на розвиток підприємства ми розпитали у власника бізнесу Олексія Гарбуза.

— Пане Олексію, що таке репутація в аграрному бізнес-середовищі?

Репутація має багато визначень. Як на мене, то найзрозумілішим є таке: репутація — це те, що думають про вас інші, а не те, що думаєте про себе ви самі. Репутація створюється роками, вимагає багато часу та зусиль, але результат того вартий. Як кажуть, «добре ім’я і в темряві сяє». Адже з часом репутація перетворюється на нематеріальний актив людини.

Репутація (чи особистий бренд) власника чи керівника компанії може серйозно впливати на сприйняття підприємства в бізнес-середовищі та його репутацію й навіть сприяти залученню нових клієнтів і продажі. Репутація дуже важлива в аграрному середовищі: люди готові працювати, а за потреби й ризикнути тільки з тими, кому вірять і довіряють, кого знають у професійному колі.

Довіра — це той чинник, що безпосередньо впливає на бізнес. Довіра дозволяє знизити критичність сприйняття до того, що ти пропонуєш — наприклад, до нового продукту чи послуги. У періоди кризи клієнти й партнери з більшою ймовірністю зостануться з тим, кому довіряють. Крім того, маючи надійну репутацію та заслуживши довіру, можна розраховувати на лояльність західних партнерів, адже для них це має дуже важливе значення. Хоча останнім часом такі активи дедалі більше запитують в Україні.

— Донедавна персональний бренд був атрибутом тільки політиків і представників шоу-бізнесу. Тепер про нього говорять навіть в агросфері.

— Ніхто не примушує власника чи директора підприємства займатися власним «брендуванням», це або його заслуга впродовж багаторічної професійної діяльності або тільки його рішення.

Часто в діловій розмові з нашими клієнтами я помічаю, що на згадування назви того чи іншого господарства співрозмовник уточнює прізвище директора чи власника. Це ті випадки, коли в людей спрацьовують асоціації: «називаєш компанію — розумієш, хто директор», «згадуєш власника — маєш на увазі компанію». Тобто зникає потреба пояснювати співрозмовнику, про яку компанію чи людину йдеться, яку вона має репутацію, бо це всім відомо.

Аграрний бізнес не стоїть на місці, він постійно еволюціонує. І особистий бренд є одним з ефективних інструментів просування бізнесу. За грамотного підходу він допоможе виділитися серед конкурентів, показати свою значущість як фахівця. Імідж першої особи компанії серйозно впливає на формування думки про саму компанію, є потужним аргументом у переговорах із потенційними клієнтами, служить кращою рекомендацією для компанії.

— Крім іміджу має бути стійкий фундамент із реальних досягнень.

— Як висловився відомий фінансист і мільярдер Ворен Бафіт: «Потрібно 20 років, щоб створити репутацію, і 5 хвилин, щоб її зруйнувати».

Репутацію постійно потрібно підтверджувати успішними кейсами — вчасними поставками й платежами, виконаними зобов’язаннями, довгостроковою співпрацею, а також партнерством із компаніями з бездоганною репутацією.

— Вас знають на ринку як партнера компаній — всесвітньо відомих брендів обладнання для молочнотоварних ферм. Не найпростіший шлях для розвитку бізнесу в українських реаліях, як вважаєте?

— Сучасний агробізнес диктує жорсткі умови, встояти у яких можуть тільки конкурентоспроможні підприємства з перевіреною та надійною репутацією. І це довга дорога й важка щоденна праця. Обманути, бажати швидкого заробітку — все це іде в розріз із моїми цінностями та правилами ведення бізнесу, це шлях без майбутнього.

Звичайно, можна було в чомусь знизити планку чи повернути ситуацію на свою користь. Однак я так не роблю. І сьогодні це повертається сторицею, бо надійність, зрозумілість, максимальна чесність, прозорість, відповідальність, товарискість — це інвестиції, які дають найкращий результат. Якщо ти будуєш стратегію на роки, то ці цінності є базовими для того, щоб компанія могла нарощувати довіру людей, жити й розвиватися.

— За якими критеріями обираєте партнерів — компанії-виробників і клієнтів?

— Головне, щоб у синергії ми досягали спільної цілі — підвищення ефективності кожного господарства. Це вдасться тільки за умови бездоганної роботи кожного з партнерів: від виготовлення якісного обладнання, вчасних поставок і монтажу — до супроводу й використання на місці.

Я люблю ці процеси на виробництві, мені важливі люди на фермах, ми разом вчимося — це мій шлях до створення правильного бізнесу. І я не боюся змінювати партнерів чи відмовлятися від клієнтів, якщо вони не відповідають моїм вимогам. Роботу мають виконувати мотивовані на максимальний результат люди. Я не боюся конкуренції, навпаки, вона розвиває, стимулює, робить кращим, більш винахідливим. Відсутність конкуренції робить нас ледачими, ми втрачаємо можливість розвиватися. Такі складові особистого бренду, як експертиза й попит, роблять людину експертом у своїй галузі.

— Які вигоди дає безпосередня співпраця з виробниками обладнання?

— Я є офіційним представником в Україні багатьох знаних у світі виробників обладнання для ферм. Мені імпонує висока якість їх обладнання, чіткі та зрозумілі правила співпраці, відповідальність перед партнером.

Крім того, співпраця з виробником має й інші переваги: дозволяє розраховувати на найоптимальніше рішення залежно від умов і завдань підприємства, індивідуальну комплектацію, на отримання консультацій під час монтажу та використання обладнання, навчання співробітників, гарантує безперебійну роботу підприємства. Отже, в результаті — пришвидшити окупність інвестицій і підвищити ефективність підприємства, уникнути непотрібних фінансових витрат.

— На яких видах обладнання ви спеціалізуєтеся? Чиє обладнання обрали?

— Важливо використовувати якісне обладнання на всіх етапах роботи тваринницької ферми, бо саме це гарантує злагоджену роботу всього підприємства. Я постачаю для тваринницьких комплексів обладнання для годівлі й напування тварин, створення комфорту та мікроклімату, підтримання гігієни в приміщеннях — це десятки найменувань у каталозі. І все обладнання — від виробників із надійною репутацією.

Безпосередньо постачаю рулонне покриття французького виробника Bioret Agri. Їх продукція враховує анатомічні особливості тварин і їх потреби в комфорті, знижує ризик вибракування корів через травми кінцівок, підвищує їх імунітет і фертильність, значно знижує навантаження на ветеринара. Термоізоляційні властивості покриття забезпечують температурний комфорт тварині і в спеку, і в холодну пору року, чим підтримують стабільність виробництва молока. А тривалий строк експлуатації робить інвестицію вигідною.

Напувалки обираємо виробництва компанії La Buvette, яка понад 75 років виробляє всі типи напувалок для великої рогатої худоби, свиней, овець, кіз і коней. Завдяки високій якості продукції торгова марка компанії визнана маркою № 1 у Європі, а фахівці компанії постійно працюють над удосконаленням продукції, враховуючи потреби фермерів. Ми реалізуємо різні види напувалок, що дозволяє нашим клієнтам обрати індивідуальне рішення залежно від виду та кількості тварин.

Будиночки для телят замовляємо в нашого офіційного партнера Calf-Tell. Їх виготовляють із високоміцного протиударного пластику, що витримує низькі й високі температури та має захист від ультрафіолету. Вони мають систему природної вентиляції. Ізоляція телят гарантує їм комфорт, гігієну і відсутність конкуренції за їжу. Тобто сприяє повноцінному розвитку тварин, можливість запліднення телиць в оптимальному віці.

— На сучасній фермі дуже важливо організувати ефективну годівлю. Яке обладнання сприяє досягненню вагоміших результатів?

— У годівлі важливі такі аспекти, як якість їжі та вчасна її подача. Забезпечити повноцінне і регулярне годування тварин дозволяє використання змішувачів-кормороздавачів EUROMILK. Серед їх переваг — швидке й ретельне перемішування, наявність датчиків ваги, мінімізація ручної праці, скорочення часу на роздавання корму та економія пального.

Для відгодівлі найменших телят пропонуємо молочні таксі-пастеризатори білоруського виробника BIOMILK. Вони призначені для теплової обробки, транспортування, підігріву та дозованого годування телят відповідно до їх віку й ваги — і довели свою функціональність та ефективність у використанні на передових підприємствах багатьох країн. Для збереження свіжості молока, запобігання зниженню якості продукту ми рекомендуємо якісні танки-охолоджувачі різної місткості цього самого виробника.

— Створенню комфортних умов сприяє не лише рулонне гумове покриття, про яке ми згадували, а й стійлове обладнання.

— Справді, стійки, огорожі, кормові решітки, хедлоки, хвіртки, ворота — це обладнання, що має забезпечувати індивідуальний простір для кожної тварини під час лежання, годування або переходів.

Щоб відповідати цим вимогам, ми обрали продукцію компанії AGRITUBEL. Їх обладнання якісне та надійне, стійке до їдких середовищ корівників; не має гострих кутів i не травмує тварин. Ним можна користуватися за прив’язного і безприв’язного утримання.

— Ви також є офіційним дилером виробника систем вентиляції, штор і освітлення для корівників VES-Artex. Чим саме привабила ця компанія?

— Своїм прогресивним підходом до забезпечення мікроклімату. Він полягає в тому, що не інженер «підганяє» корівник під наявний бюджет чи систему вентиляції, а ветеринар диктує вимоги до рішення залежно від потреб корів. VES-Artex — це єдина компанія у світі, яка успішно втілює в життя концепцію «приміщення для корови» і яка сприяє досягненню цілей агропідприємства. Тому для мене вибір був очевидним — партнер із розумним підходом до справи й індивідуальними рішеннями.

Крім перерахованого обладнання компанії ми ще використовуємо їхню програму керування DairyBOS. Вона дуже популярна у США й поширюється серед фермерів країн Європи, адже це справді smart-рішення, яке дозволяє контролювати мікроклімат на фермі віддалено у режимі 24/7.

— Підсумовуючи розмову, можна сказати, що ваша особиста репутація приносить вам дивіденди?

— Приємно усвідомлювати, що твої цінності в роботі та житті поділяють й інші керівники бізнесу чи компанії. Але коли співпраця приносить прибутки — це вже перемога.

Лариса Степанушко

“ЛактаЛюкс” ТОВ
(095) 396-75-15
(098) 101-99-12

lactalux.ua
facebook.com/magazin.lactalux