Овочі - Ягоди - Сад
Головне:
Овочі - Ягоди - Сад

Довіра як здобуток у бізнесі

Плантатор
Джерело:
Плантатор
Поділитись:
Довіра як здобуток у бізнесі

Нарощуючи технічну озброєність і професіональний досвід, український бізнес, має засвоїти норми цивілізованої поведінки на ринку.

 

Як би важко не було фермерові, а невмолима статистика свідчить: український агросектор є однією з небагатьох галузей, які демонструють розвиток, нарощують експорт і наповнюють держбюджет. Водночас в агросекторі відбуваються процеси, так би мовити, цивілізаційного характеру. Йдеться про застосування новітніх технологій, впровадження євростандартів. Ці процеси нерозривно пов’язані з порядністю, чесністю, відповідальністю і педантичністю —тим, без чого європейський споживач не зможе сприйняти українського виробника. Саме про це ми говорили з Катериною Губіною — директором компанії «АгроТест», людиною, яка останні 10 років свого життя разом із партнерами по бізнесу вчилася формувати згадані пріоритети.

 

*      *      *

 

— Під час останньої виставки «Фрукти. Овочі. Логістика» звернула увагу на зовсім інший настрій відвідувачів. Більше стало позитивних емоцій, фермери активніше спілкуються, встановлюють контакти, обмінюються досвідом, одержаним за кордоном — люди остаточно перестали сподіватися на допомогу держави, чи когось іще. Тепер вони роблять ставку на себе самих і на партнерів по бізнесу. Для нас це важливо, бо відчуваємо, як із кожним роком зростає рівень відносин між нами і клієнтами. Наприклад, якщо кілька років тому фермери, що заходили на наш стенд на виставках, здебільшого обмежувалися запитанням на кшталт «а що тут у вас цікавого?», то тепер вісім із десяти ставлять абсолютно професійні запитання. Водночас зростає рівень довіри між партнерами по агробізнесу, адже вони тепер є опорою один для одного. І це не порожні слова — це ті процеси євроінтеграції, про які сьогодні багато говорять, але не на папері, а у справах.

 

— Пані Катерино, хто є основними клієнтами вашої компанії? Які послуги їх цікавлять найбільше?

 

— Клієнта нашої лабораторії можна знайти в кожному регіоні України. Серед них є і агрохолдинги, і фермерські господарства. Спостерігаємо інтенсивний ріст попиту з боку овочівників, садівників і ягідників. За останніх два роки цей сегмент виріс утричі. Всі господарства, які встановлюють крапельне зрошення, неодмінно роблять аналіз ґрунту на вміст макро- та мікроелементів, бо разом із поливом застосовують фертигацію. Тобто послуги, які цікавлять наших клієнтів найбільше, — зробити аналіз ґрунту й розрахувати склад і норму внесення добрив під запланований урожай. Звісно, з урахуванням вирощуваної культури та ґрунтово-кліматичних умов конкретного поля.

 

— Яким чином відбувається відбір ґрунтових проб на полях господарства? Хто це робить? 

 

— Взяти проби за стандартною методикою — немає нічого складного. Питання лише в чіткому додержанні методики. Фермери та агрономи працюють із найскладнішими механізмами й електронікою, тож, думаю, з відбором проб вони мають справитися. Далі проби запаковують і «Новою поштою» відправляють нам на аналіз. Сама того не знаючи, ця поштова служба стала важливою ланкою діяльності лабораторій в Україні.

 

— Якщо проби взято з порушенням методики, то результат аналізу буде неточний. Це вплине на точність рекомендацій лабораторії, і відповідно, може постраждати її репутація. Чи не варто все ж таки працювати за правилом: якщо хочеш щось зробити якісно — зроби це сам.

 

— Це твердження відбиває дещо застарілі підходи. Сучасне бачення сільгоспвиробниками свого бізнесу змінюється. Вони розуміють, що такі методи, як махлювання, вже не дадуть бажаного результату, а, навпаки, лише нашкодять. Сьогодні у відносинах між партнерами утверджуються пріоритети довіри, чесності й порядності. Ми багато бачили в Україні фірм, які приходили й уходили, зокрема й серед лабораторій. Що вони робили і як — не мені коментувати, а їхнім клієнтам. Проте наша компанія «Агро Тест» працює на ринку 10 років. Для нас важливий не лише фінансовий результат, а й довіра як клієнтів до нас. І такий базис нині справді формується.

 

— Останніми роками деякі з агрохолдингів відкрили власні агрохімічні лабораторії. Чи не звужує це поле для вашого бізнесу, адже саме агрохолдинги є вашими основними клієнтами?

 

— Не бачу тут великої проблеми. Така практика не суперечить основному принципу будь-якого бізнесу — конкуренції. Якщо господарство приходить до нас, а потім повертається знову і знову — це головна характеристика нашої роботи. Ми конкуруємо, а не змагаємось.

Насправді на ринку Україні якісних діагностичних послуг дуже мало. Подивіться: із західних мережевих лабораторних компаній за роки незалежності в Україну не зайшла жодна! Максимум, на що вони наважилися, — збирають тут проби й возять їх на аналіз у Європу. Відкривати в Україні представництва й будувати лабораторії вони не хочуть. Це мінус для України, бо через відсутність акредитованих європейських лабораторних компаній зовнішні споживачі не мають достатньої довіри до українського продукту.

 

— Чому такою акредитованою компанію не може стати «Агро Тест»?

 

— Саме над цим ми останнім часом дуже наполегливо працюємо.

 

— Однин із найскладніших видів аналізів у сільському господарстві — визначення вмісту в продукції генетично модифікованих організмів. Чи маєте мету надавати послуги в цьому напрямі?

 

— Це дуже цікавий напрям, про який багато думаємо. Проте тут є деякі стримувальні чинники. По-перше, для реалізації продукції всередині України такі аналізи нікому не потрібні, бо офіційно в нас ГМО не існує. А для експорту аналіз на ГМО роблять тільки акредитовані європейські лабораторії. Як казала, в Україні таких досі немає. Будь ласка: експортер може зробити тест на ГМО хоч у державній системі Укрдержродючість, але що він із ним робитиме потім? А потім він змушений буде проходити повторний аналіз, якому вже довірятимуть європейські партнери цього підприємства. Тому в наших планах розвиток цього напряму є, але всьому свій час.

 

— Компанія «Агро Тест» відома насамперед як лабораторія ґрунтової діагностики. Однак останнім часом ви виконуєте й діагностику листкову.

 

— Так, це новий наш напрям, який ми розвиваємо останній рік. Аналіз ґрунту є базисом, який потрібен усім сільгоспвиробникам, що хочуть одержувати заплановані врожаї. Тому робимо такий аналіз і даємо відповідні рекомендації. Але умови вегетації протягом року також впливають на стан рослини, засвоєння нею добрив — рослина може потребувати коригувальних підживлень. Ми застосовуємо таке гасло — «дозвольте рослині говорити», тобто закликаємо агрономів за допомогою лабораторної діагностики тканин узнати, чого саме бракує рослині у цей період вегетації для формування повноцінного врожаю. Проти ґрунтової діагностики це вже тонша матерія, яка потребує іншого інструментарію й інтерпретацій. Цей напрям має позитивну динаміку.

 

— Розкажіть, будь ласка, про плани розвитку компанії на найближчий рік. Які цілі вважаєте для себе найважливішими?

 

— Плануємо відкрити при нашій лабораторії школу для навчання фермерів і агрономів. Нам би хотілося, щоб сільгоспвиробники отримали можливість здобути той необхідний обсяг знань, який дасть їм змогу правильно визначати потреби господарства в діагностиці та професійно спілкуватися зі спеціалістами лабораторій. На сьогодні ми ще визначаємося з форматом роботи школи, тому оголосимо про це згодом.

 

 

Іван Обабич

журнал “Плантатор”, березень 2015 року

   

Усі авторські права на інформацію розміщену у журналі “Плантатор” та інтернет-сторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua/journals належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа». 

Джерело:
Плантатор