Агромаркет

За нинішньої ціни логістики через Дунай фермери продаватимуть зерно на 40 дол./т нижче собівартості, - ЄБА

За нинішньої ціни логістики через Дунай фермери продаватимуть зерно на 40 дол./т нижче собівартості, - ЄБА

Попри те, що завдяки «зерновому коридору» українські аграрії змогли експортувати свою продукцію на світовий ринок, за оцінками бізнесу, вартість логістики була досить дорогою і втрати фермерів від цього становили близько $2,5 млрд (при експорті 50 млн тонн).

Про це повідомляє пресслужба ЄБА.

Подальше блокування роботи «зернового коридору» призведе до непередбачуваних наслідків для агросектору в майбутньому і, більше того, до можливого колапсу агросектору України. Зокрема, бізнес прогнозує, що закриття «коридору» може призвести до скорочення посівів озимих у 2023 році на 33%, або на 1,5 млн га. Це означає, що виробництво пшениці та ячменю скоротиться на 6 млн тонн. Таке зниження може спричинити волатильність цін на світовому ринку та загострити проблеми продовольчої безпеки.

Крім того, підприємці наголошують, що за нинішньої вартості логістики через Дунай фермери будуть змушені продавати зерно на 40 дол./т нижче собівартості. Це не дозволить аграріям завершити посівну наступного року і може призвести до скорочення загального виробництва зерна в Україні на 30% або 15 млн тонн.

Водночас, безпека та свобода плавання комерційних суден у Чорному морі може стати одним з поштовхів для економічного відновлення України та втримання стабільної ситуації зі світової продовольчою безпекою.

Тому, Європейська Бізнес Асоціація наголошує на важливості об’єднання зусиль для реалізації стратегії повного розблокування українських морських портів Чорного моря для комерційних перевезень усіх видів вантажів. Для цього, перш за все, необхідно забезпечити безпеку судноплавства, в тому числі розмінування морських територій. По-друге, важливо створити програми страхування воєнних ризиків для судноплавних компаній, які ведуть пряму торгівлю з Україною. Кабінет Міністрів України вже затвердив порядок, який передбачає відшкодування шкоди, заподіяної суднам під час їх перебування в українських територіальних водах.

Так, важливо зосередитися не лише на повноцінній роботі зернової ініціативи, а й домогтися створення єдиних для України умов перевезення всіх вантажів в Азово-Чорноморському басейні.

Раніше в ГУР МО продемонстрували «Доповідь» для кремлівської верхівки про зрив росіянами «зернової угоди».