Агромаркет

Україна просить збільшити потужність «Шляхів солідарності»

Україна просить збільшити потужність «Шляхів солідарності»

Українська зернова асоціація звернулась офіційно до пана Валдіса Домбровскіса, виконавчого віце-президента, комісара з питань торгівлі Європейської Комісії щодо оптимізації альтернативних маршрутів, так званих «Шляхів Солідарності», експорту зерна з України до європейських портів з подальшим відвантаженням до третіх країн.

Про це повідомляє пресслужба УЗА.
Зокрема, УЗА запропонувала Єврокомісії збільшити експорт «Шляхами солідарності» на 1-1,5 млн т на місяць, компенсувавши частину витрат європейських перевізників та портів, що здійснюють транзит українського зерна. Це призведе до суттєвого зменшення вартості перевезення зерна та дасть можливість українським аграріям беззбитково вивезти надлишки зерна до країн, що потребують українського зерна та стабілізувати глобальну продовольчу безпеку.
У зв’язку зі зривом Чорноморської зернової ініціативи російською федерацією Україна зіткнулася з нагальною потребою додатково збільшити пропускну спроможність «Шляхів солідарності» приблизно на 1-1,5 млн т зерна на місяць. Це можна зробити за рахунок експорту зерна через порти країн Балтії (Клайпеда та інші), Німеччини (Росток, Гамбург), Нідерландів (Роттердам), Хорватії (Рієка), Італії (Трієст) та Словенії (Копер). Розвиток цих маршрутів активно підтримується Європейською комісією.
Ці маршрути мало задіяні через складність і вартість логістики порівняно з іншими маршрутами. Різниця в ціні становить приблизно 30-40 євро за тонну.
Відтак, УЗА просить ЄС запровадити «зелені коридори» для української сільськогосподарської продукції до морських портів країн Балтії, Німеччини, Нідерландів, Хорватії, Італії та Словенії, які включатимуть:
1) перенесення санітарного, фітосанітарного та ветеринарного контролю з пунктів пропуску на кордоні з Україною на територію країни призначення, що забезпечить значне збільшення експорту;
2) запровадження субсидій від Європейської Комісії для компенсації європейським перевізникам додаткових логістичних витрат на транзитні перевезення та часткової компенсації європейським портам – так званих портових витрат на українське зерно.

Нагадаємо, припинено дію «зернової угоди».