Агромаркет

Оборот торгівлі продовольством між Україною та державами Азії збільшився на 20%

За 9 місяців 2021 року оборот торгівлі агропродовольчими товарами між Україною та Азією збільшився проти минулорічних показників за відповідний період на 20 % і сягнув показника у 10,0 млрд дол. США.

Про це повідомляє пресслужба Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки».

Заступник директора «Інституту аграрної економіки», академік НААН Микола Пугачов зауважив, що додатне для нашої країни сальдо торгівлі вдалось збільшити до 8,0 млрд дол. США. Це відбулось внаслідок зростання українського експорту (+1,5 млрд дол. США), що перевищило ріст імпорту з країн азійського регіону (+0,1 млрд дол. США).

Головними торговельними партнерами для України в Азії в контексті експорту цьогоріч виступають Китай, Індія, Туреччина, Індонезія, Саудівська Аравія, Іран, Ірак, Пакистан та Ізраїль. Сумарно ці країни акумулюють понад 4/5 вартісних обсягів наших продажів в цей регіон.

У якості постачальників продовольства найбільші за вартістю закупівлі вітчизняні компанії-імпортери здійснюють в Туреччині, Індонезії, Китаї та Індії, звідки надходить 76 % від всього азійського імпорту.

Оскільки Азія є найбільшим ринком збуту для української агропродовольчої продукції, товарна структура нашого експорту в цьому регіоні цілком віддзеркалює загальну. Вона представлена переважно зерновими та олійними культурами, олією, залишками переробки харчової промисловості та м’ясопродуктами.

Натомість з азійських країн Україна імпортує в основному екзотичні фрукти, пальмову олію, насіння олійних культур, чай та каву.

Нагадаємо, Україна – на першому місці за експортом соняшнику та олії. Також український експорт до ЄС зріс на 54%.