Агромаркет

Експортерам зерна потрібен «зелений коридор» через Молдову, - УЗА

Експортерам зерна потрібен «зелений коридор» через Молдову, - УЗА

У зв’язку з агресією росії та блокадою морських портів Азовського та Чорного моря, зерновики вимушені експортувати зернові та олійні культури через наземні та річкові шляхи сполучення з європейськими країнами з подальшим перевантаженням в європейських портах Балтійського та Чорного морів.
Про це повідомляє пресслужба Української зернової асоціації.
Пропускна спроможність наземних та річкових переходів суттєво обмежена.

Так, до 24 лютого 2022 року, зерновий експорт на 95-98% здійснювався через морські порти, обсягом 5-6 млн. т на місяць. Тепер Україна через усі доступні альтернативні шляхи може експортувати не більше 1,5 млн тонн на місяць.
Наразі велика частина експорту зерна здійснюється через українські порти Дунаю. На жаль, один із шляхів доступу до дунайських портів – міст через Білгород-Дністровський лиман пошкоджений та наразі рух залізничних вагонів та автомобільного транспорту значно ускладнений. Іншим шляхом доступу до портів Дунаю є автомобільна дорога через село Паланки (Молдова). Очікувано, ця дорога раніше не була задіяна під перевезення вантажів, відтак пропускна здатність її значно обмежена.
З огляду на вищезазначене та поточний стан справ в Україні, УЗА просить уряд створити «зелений коридор» для перевезення зернових вантажів на експорт через дунайські порти, зокрема на ділянці поблизу села Паланки.
Нагадаємо, судноплавникам та залізничникам в Дунайському регіоні страхуватимуть ризики.