«Укрзалізниця» розробляє формулу економічно обґрунтованих тарифів
«Укрзалізниця» працює над формулою економічно обґрунтованих тарифів на вантажні перевезення.
Про це повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Володимир Жмак в інтерв’ю «Економічній правді».
Очільник компанії зазначив, що новий тариф розраховуватиметься за тонну на кілометр із застосуванням коефіцієнтів, що базуються на обсягах перевезень.
«Думаю, вантажовідправникам буде цікавіше заплатити, образно, на 5 грн більше, але доставляти вантажі швидше. Шляхом прискорення обігу вони зароблять більше, тому я хочу збалансувати тариф і швидкість доставки», – розповів Володимир Жмак.
За його словами, поділ вантажів на тарифні класи є пережитком. Тому він висловив упевненість у тому, що економічного обґрунтування для диференціації вантажів немає: «Літак везе вантаж незалежно від того, що це таке. Він за однакову ціну привезе вам тонну цвяхів і тонну смартфонів. Чому УЗ має диференціювати вантажі?».
Володимир Жмак також пояснив, чому не була встановлена єдина ставка на прогін порожніх вагонів. «На жаль, на останньому етапі її зупинила Державна регуляторна служба. Ситуація, звісно, парадоксальна, коли порожній вагон з-під руди їде дешевше, ніж такий же порожній вагон з-під іншого матеріалу. Вони займають на колії стільки ж місця, вони порожні – незалежно від того, від чого вони порожні. Це дійсно економічний нонсенс», – визнав він.
Нагадаємо, «Укрзалізниця» може скасувати нарахування плати за подачу вагонів на малодіяльні станції.