Агромаркет

Як британські інвестори будують агрохолдинг в Україні

Як британські інвестори будують агрохолдинг в Україні

Управляючий партнер «Фалькон Україна» Максим Данилов в інтерв’ю газеті «АгроМаркет» розповів, чому західний інвестфонд, який ніколи не займався сільським господарством, вирішив звернутися до цього бізнесу у нашій країні.

Максим Данилов, управляючий партнер «Фалькон Україна» Англійський багатопрофільний інвестфонд Falcon Global Trade Uk, який до цього часу займався інвестиціями в нерухомість, важку промисловість, торгівлю та інші галузі виробництва, має намір освоїти сільське господарство. Для початку розвитку нового напряму британці обрали Україну як країну з найбільшим аграрним потенціалом. У вересні 2012 року була створена та зареєстрована в Києві дочірня компанія «Фалькон Україна».
Перший етап роботи розпочався одразу після створення – українське представництво займається зернотрейдингом та здійснює закупівлю всіх видів продукції на умовах EXW та СРТ з метою подальшого експорту в країни близького та далекого зарубіжжя.
На другому етапі «Фалькон» інвестуватиме у створення власних виробничих потужностей: будівництво елеваторів та нарощення земельного банку. До закінчення поточного маркетингового року (липень 2013 року. – Ред.) «Фалькон Україна» має намір створити земельний банк площею 50 тис. га та побудувати елеватори потужністю 50 тис. т одночасного зберігання. У сферу потенційних інтересів компанії також входять переробка та продаж відповідних продуктів як на внутрішньому ринку, так і за кордоном.
Також Falcon Global Trade Uk планує розширити свій аграрний бізнес на Росію та інші країни причорноморського регіону.
За втілення планів «Фалькон Україна» у життя відповідає управляючий партнер Максим Данилов. Раніше він очолював «Торгову аграрну компанію» та був одним із керівників аграрного підрозділу групи «Приват». Читачі газети «Агромаркет» мають ексклюзивну можливість ознайомитися з першим інтерв’ю представника Falcon Global Trade Uk, що наміряється невдовзі увійти до числа найбільших аграрних компаній нашої країни.

Максиме Олексійовичу, якими є пріоритети діяльності у «Фалькон Україна» на вітчизняному ринку?
Стартом діяльності нашої компанії можна вважати середину вересня минулого року. Основним напрямком діяльності є трейдерський бізнес: на території України ми здійснюємо закупівлю всіх видів сільгосппродукції на умовах EXW та СРТ з метою подальшого експорту в країни ближнього й дальнього зарубіжжя. Ми також готові до співпраці з транснаціональними компаніями, але на сьогодні пріоритетом є продаж прямим споживачам на умовах CIF. Ми маємо на меті експортувати 600 тис. т зернових до кінця поточного маркетингового року.
Наступний пріоритетний напрям – вже цього маркетингового року створення власного земельного банку на 50 тис. га та будівництво двох елеваторів загальною місткістю 60 тис. т одночасного зберігання. Можливо, ще буде переробка зернових культур на борошно й висівки, а також комбікормове виробництво. Переробкою олійних культур ми поки що займатися не будемо.

Як «Фалькон Україна» представлена в Україні сьогодні?
Ми маємо три офіси, в Києві, Херсоні та Одесі, і 25 осіб персоналу. Виробничих потужностей не маємо, адже ще остаточно не визначилися, в яких регіонах будуть земельні активи. Для трейдингу активів треба небагато, достатньо кількох комп’ютерів. Головне – кваліфікований персонал. Транспорт для перевезень ми винаймаємо, хоча плануємо в майбутньому створити власний автопарк та придбати залізничні вагони.

На ринку України сьогодні працює багато агрохолдингів. Ви не бачите складності у придбанні прав на оренду 50 тисяч гектарів?
За оцінками наших фахівців, потужні агрохолдинги консолідували в Україні лише 15% орних земель. Решту обробляють дрібні й середні господарства. Сьогодні є багато пропозицій на ринку, загалом вони становлять мільйони гектарів, тому 50 тис. га – це зовсім не проблема. Наразі обираємо найкращі землі.

Яким регіонам віддасте перевагу?
В основному центральна і східна Україна. В перспективі, можливо, центрально-західний регіон. Південь є зоною ризикованого землеробства через недостатню кількість опадів. В центрі, центрально-західному та центрально-східному регіоні їх рівень нормальний. Крім того, ці землі менш консолідовані іншими агрохолдингами та зручні для логістики, зокрема для експорту по суходолу.

Як ви оцінюєте потенціал експорту зернових та складність роботи в Україні в цілому?
Експортний потенціал України ми оцінюємо позитивно. Виробництво сільськогосподарської продукції буде зростати, відповідно зростатиме й обсяг експорту. Все більше країн, зокрема з Азії та Європи, зацікавлені в співпраці з Україною.
Якісь урядові регулятивні заходи навряд чи вплинуть на обсяг експорту. Радше на експорті позначатимуться погодні умови та інвестиційний клімат. З початку нашої діяльності вже є виконані контракти на експорт. Ми відвантажили кілька кораблів кукурудзи та сої загальним обсягом понад100 тис. т. Географія постачань – Японія, Туреччина, Італія.

Торік, як і цього року, основними проблемами трейдерів були відсутність зерновозів, неповернення ПДВ. Чому Falcon Global Trade Uk все ж таки ризикнула відкрити новий напрямок саме в Україні?
Ми не бачимо проблем з державними регуляторними органами. Проблеми з неповерненням ПДВ існували завжди, тому цей фактор не може позначитись на ухваленні рішення щодо роботи в Україні. Більше того, для підприємств, які безпосередньо виробляють сільгосппродукцію, питань з поверненням ПДВ не виникає, це більше стосується експортерів-посередників. До березня 2013 року ми експортували більше 100 тис. т сільгосппродукції і проблем із зерновозами не помітили.

Ви сказали, що маєте намір орендувати 50 тисяч гектарів. Які культури плануєте сіяти і яку господарську діяльність впроваджувати?
Окрім експортно орієнтованих зернових ми маємо намір вирощувати культури, орієнтовані на внутрішній ринок: круп’яні культури, висококласна пшениця, пивоварний ячмінь, жито. Ми маємо досвід роботи із закордонними та вітчизняними науковими сільськогосподарськими установами, тому є всі підстави вважати, що ми застосовуватимемо правильний підхід в землеробстві.

Тваринництво вас цікавить?
У цілому так, тваринництво може бути рентабельним. Якщо розглядати свинарство, то за визначеної дотаційної політики держави, використання сучасного обладнання, технологій, замкнутого циклу переробки, я думаю, цей напрямок також можна розвивати. В багатьох агропідприємствах, з якими ми сьогодні починаємо працювати, є ВРХ молочного напряму, тому виробництво молока у нас також буде.

Тим більше що молоко приносить щоденний прибуток…
Проблем з фінансами ми не відчуваємо. Ми маємо підтримку потужного західного інвестиційного фонду, тому можемо собі дозволити залучати найкращі кадри, матеріально-технічні ресурси та технології. «Фалькон Україна» зацікавлена в організації багатопрофільного, стабільного бізнесу, який буде давати прибуток багато років.

Де шукатимете кадри?
Найкращі кадри виховують – тоді персонал найбільш кваліфікований. У торговому та сільськогосподарському бізнесі особисто я працюю 16 років, тому знаю велику кількість кращих спеціалістів своєї справи. Їх можна залучати до реалізації наших завдань, і багатьох хороших фахівців ми вже залучили.

Як ви розцінюєте конкуренцію в своєму сегменті ринку?
Мені здається, що в аграрному бізнесі, тим більше в експортно орієнтованому, питання про конкурентів є надто відносним. Ринок дуже місткий, на ньому багато чого можна продати, і існує багато місць для продажу. На ринку працює багато транснаціональних компаній, які, однак, фактично є посередниками. Більшість контрактів укладається ними з такими ж посередниками в країнах призначення, а не з переробниками товарів продовольчої та фуражної групи. Таким чином, маємо значний простір для роботи й розвитку.

Тобто до насиченості ринку?
Так, до насиченості ринку, українського та в цілому експортного: є куди продавати, є кому продавати. І на цьому можна більше заробляти.

Наскільки широко ви маєте намір диверсифікувати напрями діяльності?
Наше поле діяльності буде широким. Експортуватимемо зернові, олійні та бобові культури, все залежить від кон’юнктури ринку в той чи інший момент. Інколи за рахунок логістики та внутрішнього попиту збут на внутрішньому ринку більш рентабельний, аніж експорт. Ми впроваджуватимемо замкнутий цикл виробництва, який, проте, буде диверсифікованим щодо ухвалення рішень. Сьогодні це експорт, завтра – внутрішній збут чи переробка. Чим довший ланцюг, тим більше прибутку.

На які країни ви орієнтуєте продаж?
У нас широка географія ринків збуту. На початковому етапі – це країни Чорного та Середземного морів, потім – країни далекого зарубіжжя: Японія, Китай, Бангладеш. Стандарти якості продуктів рослинництва та переробки у всьому світі в основному однакові. Ми намагаємося відповідати встановленим стандартам, а яка країна стане споживачем, залежить від конкретного випадку.

 

Андрій Федорчук

газета “АгроМаркет” квітень, 2013 року

 

 

 

 

 

 

 

Усі авторські права на інформацію розміщену в журналі “АгроМаркет” та інтернет сторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua/magazines належать виключно видавничому дому АГП Медіа та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.

При використання інформації з подальшим будь-яким відтворенням, републікацією, поширенням, переробкою, перекладом, включенням її частин до інших творів обов’язкове посилання на журнал “АгроМаркет” з гіперлінком https://agrotimes.ua/magazines . Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому “АГП Медіа” .

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ