Ставки фрахту панамаксів у напрямку країн Далекого Сходу зростають

Чорноморський фрахтовий ринок демонструє змішану картину в середині липня.
Про це повідомляє ASAP Agri.
За словами Павла Лисенка, аналітика ASAP Agri та фрахтового брокера Atria Brokers, позитивний імпульс минулого тижня, спричинений припливом нових замовлень на перевезення зерна з України, цього тижня вже втратив силу, що ускладнює судновласникам подальше просування ставок вверх.
Таким чином ставки в сегментах хендисайз і костер на цьому тижні переважно залишаються стабільними. Водночас ставки на спотові перевезення баржами по Дунаю ще дещо зросли, оскільки пропозиція тоннажу на ринку скоротилася через збереження проблем з навігацією, спричинених низькою осадкою. У сегменті панамаксів ставки на Далекий Схід ще зросли через занепокоєння судновласників щодо проходу через Червоне море після нещодавніх атак хуситів на торгові судна.
Таким чином, фрахтовий відділ Atria Brokers, оцінює фрахт панамаксу кукурудзи з глибоководних портів України до Південного Китаю на рівні 37-38 USD/т (+1 USD/т за тиждень).
У сегменті хендісайзів фрахт для 30 000 тонн кукурудзи з глибоководних портів України до східного узбережжя Італії залишається на рівні 17–18 USD/т.
У сегменті коастерів ставки для партії кукурудзи обсягом 6 000 тонн з дунайських портів України до східного узбережжя Італії становлять 30–32 USD/т.
Фрахт баржами для обсягів 1 000–3 000 тонн кукурудзи з Ізмаїла або Рені до Констанци оцінюється на рівні 11-12 EUR/т (+1 EUR/т за тиждень).
Нагадаємо, фрахтові ставки суден можуть зрости у 2 половині 2025 року.