У 2024 році майже 60% транспортних компаній інвестували у розвиток бізнесу
67% транспортних компаній інвестуватимуть у розвиток бізнесу у 2025 році.
Такими є результати щорічного галузевого дослідження Інфраструктурний індекс 2024, який проводить Європейська Бізнес Асоціація з юридичними фірмами Arzinger та Sayenko Kharenko.
Водночас у 2024 році такі інвестиції здійснювали 59% компаній. Більшість інвестицій була спрямована на модернізацію наявних об’єктів (59% компаній), нові потужності та інфраструктуру (44%), придбання готових об’єктів (16%).
Більшість підприємств інвестували з метою покращення логістики, а також для розширення географії присутності всередині та за межами Україні.
Очікувано, у 2024 році здебільшого компанії залучали власні кошти (79% компаній), а також боргове фінансування (30%). Грантове фінансування для інвестицій залучали тільки 9%. Серед джерел походження фінансування іноземні інвестиції складають 39%, українські – 61%.
Серед основних факторів, що стримують компанії від фінансування, це фокус на стабільній роботі наявної інфраструктури та ризик втрати об’єктів через безпекову ситуацію. Серед інших факторів також нестача зовнішнього фінансування та власних коштів.
Найбільш актуальним питанням у 2024 для учасників опитування є брак кадрів (69% респондентів). Зростання логістичних витрат негативно вплинуло на 65% бізнесів. Серед інших викликів: обмежена діяльність морських терміналів та небезпека судноплавства, зменшення попиту, скорочення експорту та імпорту через зниження виробництва, дефіцит електроенергії.
Для підтримки логістичної галузі та стабілізації ринку, на думку бізнесу, держава має зосередитися на розблокуванні морських перевезень та відкритті портів, забезпеченні доступного страхування ризиків для інвесторів, розвитку державно-приватного партнерства, а також прийнятті закону про залізничний транспорт та цільовій підтримці відновлення пошкоджених терміналів й інфраструктури.
Більшість респондентів опитування (75%) підтримують ідею розділення Міністерства розвитку громад і територій та утворення профільного ЦОВ.
Нагадаємо, логістика обійматиме близько 10-15% вартості агропродукції.