Борошномели не готові інвестувати у побудову стійких відносин з агровиробниками, - думка
Україна є нетто-експортером у частині сільгосппродукції, і це відображається в поведінці та культурі відносин фермерів з усіма учасниками ринку.
Про це в своїй статті у журналі The Ukrainian Farmer розповів комерційний директор компанія Spike Brokers Олександр Соловей.
За його словами, аграрій в першу чергу дивиться на зовнішній ринок і на експортерів, які певною мірою диктують ціни на внутрішньому ринку.
Переробник своєю чергою також дивиться на експортерів, щоб встановлювати свої ціни. Але у цій парадигмі він не вибудовує довготривалі відносини з виробниками навколо власних потужностей.
«Це часто змушує переробні підприємства шукати продовольчу пшеницю в інших областях. Хоча було б простіше і логічніше інвестувати у відносини з фермерами найближчих регіонів.
Для того, щоби собі прогарантувати якість і кількість, потрібно витратитись на певні технології і прогарантувати фермеру те, що у нього цю продукцію заберуть за ціною X+, щоб покрити його певні витрати й ризики, в тому числі, погодні», – зауважив Олександр Соловей.
Він уточнив, що борошномели хочуть купувати якісну пшеницю, але не готові інвестувати у неї через побудову стійких відносин з агровиробниками, в результаті змушені намагатись увімкнути адмінресурс через обмеження експорту тощо.
Нагадаємо, Європі цікавіша українська фуражна пшениця, ніж продовольча.