Експерт пояснив динаміку цін на часник
Український часник не пристосований для торгівлі ним протягом цілого року. Він добре продається від літа до грудня, ще трохи – з холодильників – можуть продавати у січні-лютому. В інші місяці на ринку переважає імпорт.
Таку думку у своїй статті в журналі «Садівництво по-українськи» висловив Сергій Паращенко, засновник компанії «Чистий продукт» (Дніпропетровська область).
«Згідно графіку динаміки цін, як у гривні, так і пропорційно у доларі, за останні 10 років по всіх овочевих культурах спостерігаються так звані «качелі», коли ціна на той чи інший овоч кожного року стрибає з високої ціни до низької і навпаки, – пояснив він. – Окрім часника – у нього кожного року майже рівна лінія. І вона буде такою завжди, адже нашого часника не вистачає, і він генетично не пристосований для торгівлі ним цілий рік».
Тому, продовжує експерт, на внутрішній ринок першим навесні – на початку літа буде завжди заходити молодий дуже дорогий єгипетський та турецький часник, потім залишається ніша до грудня для українського.
«Потім, максимум до січня-лютого іще можна знайти деякий український часник з холодильника і все! Далі на ринку залишається тільки китайський часник, який зазвичай завершує сезон і є у цей час найдорожчим, – сказав пан Паращенко. – Навіть, якщо він буде 1-2 $/кг у закупці в Китаю, то на полиці нашого супермаркета ми все одно побачимо 3, 4, а то й 5 $/кг, бо ніхто не пропустить можливості на ньому заробити».
Нинішнє збільшення ціни китайського часнику в Україні аграрій пояснює значним здорожчанням логістичних витрат на його доставку.
Читайте також: Українському часнику не вистачає регулярності постачання, – експерт