Агромаркет

Україна в експорті меду займає 4 місце серед світових лідерів

Україна в експорті меду займає 4 місце серед світових лідерів

Українські виробники меду за останні 10 років суттєво посилили свої позиції на світових ринках. Якщо в 2012 році Україна експортувала обсяги понад 10 тис. т, то за результатами 2023 року ці показники вп’ятеро більші. 

Про це повідомляє пресслужба УКАБ.

У 2024 році український мед, незважаючи на складнощі повномасштабної війни, продовжує демонструвати стійку позитивну динаміку на світовому ринку. За перші три місяці цього року експорт меду становив понад 23 тис. т, що у грошовому еквіваленті дорівнює 44 млн дол. Найбільший попит незмінно спостерігається в країнах Європейського Союзу, зокрема в Німеччині, Польщі та Франції, на які наразі припадає майже половина валютної виручки.

Уже декілька років поспіль Україна тримається в п’ятірці потужних експортерів меду. Так, за підсумками минулого року Україна в експорті меду займає 4 місце серед традиційних світових лідерів:

№1: Китай (152,6 тис. т);

№2: Індія (98,7 тис. т);

№3: Аргентина (68,9 тис. т);

№4: Україна (55,4 тис. т);

№5: Бразилія (28,5 тис. т).

Основний ринок збуту українського меду –  Європейський Союз, у вартісному еквіваленті в 2023 році приніс 112 млн дол. (92 % від загальних обсягів). Найбільші обсяги продажів було здійснено до: Німеччини (14,1 тис. т), Польщі (8,8 тис. т), Франції (5,9 тис. т), Іспанії (3,3 тис. т), Італії (3,2 тис. т), Греції (2,8 тис. т) та Румунії (2,6 тис. т). 

Таким чином Україна займає вже третій рік поспіль друге місце після Китаю серед експортерів меду до країн ЄС (з результатом 52 тис. т за 2023 рік). Крім цього, український мед був присутній також на інших ринках, а саме в: США, Туреччині, Великій Британії, Японії, Швейцарії, Канаді, Катарі, Йорданії.

Ці результати стали можливими завдяки сприятливим торговельним умовам. Так, лібералізація торгівлі з Європейським Союзом змінила ситуацію з квотами, які раніше вибиралися за декілька днів. Тож в 2023 році українські пасічники отримали гарантований доступ до європейського споживача, який важливо зберігати й надалі.

Нагадаємо, український мед обіймає 28% на ринку ЄС.