Агромаркет

В ЄС запрацювала Обсерваторія агропродовольчих ланцюгів

В ЄС запрацювала Обсерваторія агропродовольчих ланцюгів

В ЄС запрацювала так звана Обсерваторія агропродовольчих ланцюгів (agri-food chain Observatory (AFCO)). Це один з інструментів Євросоюзу, за допомогою якого країни-члени хочуть спробувати вирівняти ситуацію з цінами, які отримують фермери за свою продукцію і посилити позиції фермерів в ланцюгах постачання продукції.

Про це у власному Телеграм-каналі розповіла доктор аграрних наук, посол з особливих доручень МЗС (2022-2023) Ольга Трофімцева.

«Я багато разів також писала про цю не унікальну для України проблематику: фермер в ланцюгу від поля до кінцевого споживача має найнижчий відсоток кінцевої ціни продукту, яку ми з вами сплачуємо в супермаркеті чи на ринку. В ЄС є вже законодавство, яке має боротись з так званими недобросовісними торговими практиками роздрібних мереж. І от перша зустріч агропродовольчої обсерваторії, про створення якої було оголошено в березні цього року», – зауважила вона.

За словами Ольги Трофімцевой, учасниками Обсерваторії є 48 організацій/асоціацій з усіх країн ЄС, які представляють всі зацікавлені сторони – від фермерів до мереж, перелік є відкритим. Окрім того, представники національних органів влади 27 країн-членів теж є. Європейські структури там присутні у якості спостерігачів.

Головний принцип Обсерваторії: відкритий обмін інформацією щодо формування витрат вздовж ланцюга, щоб зрозуміти, як формується маржа на тому чи іншому етапі. І головне завдання обсерваторії: розробка методологій для оцінки та моніторингу структури витрат і розподілу маржі та доданої вартості вздовж ланцюга.

«Економісти попереджають, що тут не можна проста підкрутити в одному місці гвинтик – і все стане добре. Але зібрана інформація, напрацьована аналітика точно дадуть можливості для рішень в цій сфері. Я б взагалі порадила нашим профільним асоціаціям попроситись хоча б спостерігачами до обсерваторії. Щоб вчитись», – додала Ольга Трофімцева.

Нагадаємо, Україна гармонійно займе своє місце у смарт-спеціалізації ринку ЄС. Також ми писали, яка українська продукція матиме попит на ринку ЄС.