Скоротити витрати на заготівлі зелених кормів можливо, якщо застосувати систему навігації й автопілотування
Косимо без втрат
Скоротити витрати на заготівлі зелених кормів можливо, якщо застосувати систему навігації й автопілотування.
Оптимальна траєкторія як гарантія ефективності
Під час скошування травостою швидкість руху трактора або косарки може сягати 20–25 км/год. За таких умов оператори не завжди встигають точно втримувати оптимальну траєкторію руху. Щоб не допускати пропусків, вони змушені вдаватися до значних перекриттів. У результаті зменшується загальна продуктивність косіння, що, своєю чергою, може вплинути на якість кормів та ефективність заготівлі.
Аби усунути цю проблему, компанія KRONE для самохідних косарок-плющилок BIG M 450 розробила систему GPS Guidance, що дозволяє керувати машиною в автоматичному режимі через протокол ISOBUS. Система має три режими роботи: АВ-лінія, АВ-лінія контур, коло. Робоча швидкість може сягати 25 км/год. Автопілот активується під час зупинки, а процес підкермовування розпочинається після досягнення швидкості 0,5 км/год. Загалом використання системи дає змогу максимально застосовувати весь потенціал машини — ширину захвату і швидкість руху, і в результаті отримувати максимальну продуктивність. До того ж суттєво зменшується навантаження на оператора. Людина може більше приділяти уваги загальному стану машини й окремим вузлам і краще контролювати ділянки наближення до розворотних смуг.
Систему KRONE GPS Guidance пропонують користувачам у двох пакетах. До пакета Basic входить GPS-навігація від KRONE з корегувальним сигналом EGNOS і WAAS, а також системою контролю секцій SectionControl. Сигнал є безплатним, а точність забезпечується на рівні ±20 см. З пакетом Premium GPS-навігація від KRONE може працювати із сигналом RTK і точністю ±2 см. Доступ до служби NTRIP, що передає корегувальний сигнал RTK, надається на 12 місяців. Потім потрібно оплачувати доступ. Незалежно від того, який пакет буде обрано, для роботи системи знадобиться ISOBUS-сумісний термінал CCI 800 або CCI 1200.
Кожній секції — автономія
Самохідну косарку KRONE BIG M 450 оснащено трьома косильними агрегатами, проте не завжди є потреба або можливість користуватися всіма одночасно. Це може відбуватись через певні технологічні особливості заготівлі або інші причини. Саме у таких випадках можливість вимикати один або два косильні агрегати може дати суттєву економію пального та ресурсу техніки. І така можливість реалізована у системі SectionControl, яку пропонують для KRONE BIG M 450 у вигляді опції. Система автоматично керує кожним із трьох косильних агрегатів. За потреби вмикають тільки ті агрегати, що рухаються по нескошених ділянках. Праця механізатора полегшується, а якість кормів є найкращою, бо косильні агрегати не рухаються ділянками без трави й не руйнують сформовані валки.
Розширення можливостей
Окрім систем навігації і контролю секцій для KRONE BIG M 450 пропонують полози для високого скошування (понад 90 мм). Залежно від стану рослин часом виникає потреба лишати нижню частину стебла в полі. Також, якщо мікрорельєф далекий від ідеального, ґрунт може потрапляти до скошеної рослинної маси. Це вкрай небажана ситуація, і щоб її уникнути, варто збільшувати висоту зрізування.
Додають зручності в роботі й такі опції, як комплект переобладнання для мульчувального агрегата із шириною захвату 9,2 м, а також світлодіодний пакет освітлення на 360°. Останній дає змогу комфортно і безпечно працювати у вечірній і нічний часи, уникаючи надмірного пересушування верхнього шару рослинної маси.
Безпілотні технології зменшують витрати й зберігають довкілля
На сьогодні безпілотні рішення перестали дивувати й із кожним днем наближаються до масового впровадження. Їх застосування у заготівлі зелених кормів дасть низку переваг аграріям. Компанії KRONE і LEMKEN разом із IT-компанією Lacos створили повністю автоматизовану систему обробки поля на основі самохідної косарки-плющилки KRONE BIG M й автономного трактора VTE. Пильну увагу звернули на розрахунок траєкторії руху, який забезпечує високу ефективність скошування й захищає диких тварин від зіткнення з технікою.
Система враховує природні напрямки руху тварин під час втечі з поля і дозволяє уникати можливих зіткнень із ними. Тобто система розраховує стратегії втечі й дає змогу тваринам втекти від машини у безпечніші ділянки поля та прилеглі посадки чи лісосмуги, керуючись природним інстинктом. Якщо система видає кілька потенційних траєкторій втечі, вона обирає найефективніший за часом варіант, щоб виконувати польові роботи відразу після виконання превентивних заходів щодо виявлення диких тварин.
Наприклад, після обстеження поля за допомогою дрона або тепловізора визначається напрямок втечі тварини, і для кожної машини розраховується індивідуальна траєкторія руху. Наприклад, для автономного трактора VTE, що виконує ґрунтообробні операції, траєкторія руху в межах поля розраховується в офісі й передається бездротовим способом. А для косарки KRONE BIG M траєкторія може бути розрахована безпосередньо в машині. Після активації програми руху косарка, оснащена системою керування GPS Guidance, у повністю автоматичному режимі обробляє поле, включно з автоматичним маневром на розворотній смузі. Тож водій може повністю сконцентруватись на процесі косіння й стежити за навколишнім середовищем.
Траєкторія руху на розворотній смузі розраховується окремо з урахуванням особливостей машини й технологічного процесу. Наприклад, під час скошування машина спочатку рухається по розворотній смузі до того місця, де тварини лишають поле, і вже потім обробляє внутрішню частину поля. А під час обробітку ґрунту за допомогою автономного трактора VTE робота спочатку виконується на внутрішній частині поля, а потім — на розворотній смузі.
Завдяки оптимальному плануванню траєкторії руху повністю автоматизований обробіток поля гарантує ефективне скошування і дбайливе ставлення до диких тварин як під час роботи косарки-плющилки KRONE BIG M 450, так і під час роботи автономного трактора VTE. До того ж забруднення рослинної маси зводиться до мінімуму, а ґрунт зберігається, бо обробляється тільки один раз. Додатковою перевагою в такому підході є мінімум перекриттів і зменшення витрат пального.