Єдина можливість виживання елеваторів – колаборація з трейдерами, - думка
Наразі єдина можливість виживання елеваторів – колаборація з трейдерами та земельним банком, що фактично є поверненням до старої моделі, яка працювала до часів активного розвитку елеваторів й їх функціонування як самостійного гравця, я не посередньої ланки на ринку.
Про це у статті в журналі «The Ukrainian Farmer» розповів заступник генерального директора ТОВ «СОЛАГРО» Сергій Щербань.
За його словами, маржинальність угоди в трейдингу впала до 5-10 доларів, що не дозволяє активно користуватися послугами з накопичення зерна, які становлять 6-10 дол./т.
«Тому трейдери намагаються привезти партію чітко під судно. Ураховуючи те, що це майже нереально, часто-густо вони використовують автівки або зерновози у якості складів на колесах. Тобто починають частково маневрувати, накопичуючи половину потрібного обсягу, або ж просто відмовляються від угоди», – зауважив Сергій Щербань.
Фахівець уточнив, що також трейдери можуть вже в порту перезапозичити у тих, в кого зерно вже там стоїть. Тобто і у трейдингу також не найкращі часи. «Тому наразі єдина можливість виживання елеваторів – колаборація з трейдерами та земельним банком, що фактично є поверненням до старої моделі, яка працювала до часів активного розвитку елеваторів й їх функціонування як самостійного гравця, я не посередньої ланки на ринку», – впевнений Сергій Щербань.
Він уточнив, що за цією схемою трейдери закуповують зерно у товаровиробника, але не везуть його відразу до порту, а відвозять на підприємство, з яким раніше мали відносини, щоб накопичити свою партію.
Нагадаємо, внаслідок повномасштабної війни близько 30% потужностей зберігання не можуть експлуатуватися. Також ми писали, що день роботи 50-тисячного елеватора обходиться щонайменше у 150 тис. грн/день.