У 2022 році продаж органічних фруктів та овочів зріс на 37%
Динаміка ринку органічної продукції в Україні виявилася оптимістичнішою за очікування експертів. Високі ціни на овочі та фрукти підтягли продажі органічної продукції.
Про це в своїй колонці на AgroTimes написав Сергій Галашевський, директор ТОВ «Органік Стандарт», яка сертифікує виробництво органічної продукції в Україні.
За даними «Органік Стандарт», продаж органічних свіжих овочів, фруктів і ягід, у 2022 році найменше просів порівняно з іншими групами органічних товарів, зокрема молочною продукцією та круп’яними виробами.
Експерти це пояснюють короткими термінами придатності товарів цієї групи та необхідністю їх швидкої реалізації, без огляду на ціну. Ще один фактор, який сприяв саме цьому сегменту, це загальний високий попит на овочі та фрукти.
«Через окупацію традиційних овочевих регіонів Півдня України, зокрема частини Херсонської та Запорізької областей, порушилися ланцюжки постачання свіжих овочів і фруктів до супермаркетів та гуртових ринків по всій Україні. Тож загальний ажіотаж і висока ціна на цю продукцію підтягли за собою реалізацію органічних товарів. І якщо у 2021 році органічних овочів і фруктів було реалізовано на 52 млн грн, то у 2022-му – на 82 млн грн, хоча у фізичній вазі їх було продано менше», – зазначив Сергій Галашевський.
Зокрема, органічних фруктів – на 58 млн грн (1103 т), органічних овочів – на 24 млн грн (656 т), грибів – на 1 млн грн (1 т).
Серед брендів органічної продукції у фреш-сегменті лідирують «Дунайський аграрій», «Агро Стариця» і «Органічна теплиця» («Органік Терра»). Також у десятці кращих органічних брендів — BigBlue, виробник органічної лохини.
Читайте також: «Дунайський аграрій» експортує 300 тонн баштанних до Румунії та Німеччини