Середній час очікування інспекції СКЦ становить близько 15 діб
Ситуація, яка склалася у Мармуровому морі при виході з протоки Босфор, не є стандартною. Основний район, де спостерігається безпрецедентне накопичення суден, – північна частина Мармурового моря.
Про це під час брифінгу повідомив керівник Моніторингової групи Інституту Чорноморських стратегічних досліджень, головний редактор BlackSeaNews Андрій Клименко.
«Декілька днів тому відбулося зіткнення суден, які збиралося йти до портів Великої Одеси. Бо там дуже тісно», – зауважив він.
За його словами, у Мармуровому морі спостерігається три райони скупчення власне зернових судів, у кожному з районів – по 30-40 суден.
Він констатував, що основна затримка пов’язана з низькими темпами перевірки суден.
«До 18 вересня час затримки суден становив 60-80 годин, після цієї дати час очікування збільшився до 200 годин. Були й максимуми – 480 та 528 годин», – уточнив Андрій Клименко.
У жовтні середній час очікування інспекції становить близько 15 діб.
Він додав, що кожна доба простою в очікування інспекції СКЦ коштує тисячі доларів, відповідно, не виконуються терміни контрактів, також іде збій по всьому логістичному ланцюгу.
«За нашими оцінками, наразі близько 100 суден знаходиться у Мармуровому морі у стані очікування, а у Чорному перед входом до протоки Босфор – ще 30-40. Тобто близько 1,5 тонн вантажів вже знаходяться в трюмах й не можуть потрапити до покупців», – додав Андрій Клименко.
Нагадаємо, досягнуто домовленості про деблокаду портів «Одеса», «Чорноморськ» та «Південний». Також ми писали, що Україна отримає близько 1 млрд дол. щомісяця від деблокади портів.