Час інспекції суден з українською агропродукцією виріс до 10-15 днів
Затримка суден у портах Туреччини, які прибули з українських портів «зерновим коридором» не пов’язані з фумігацією.
Про це повідомляє пресслужба Фітосанітарної асоціації України.
У ФАО звернулися до Міністерства інфраструктури України з проханням всебічно проаналізувати ситуацію та вжити необхідних заходів щодо з’ясування першопричин, котрі продовжують призводити до збільшення кількості суден, що очікують перевірки з боку СКЦ в морських портах Туреччини. Занепокоєння членів ФАУ викликали припущення окремих посадовців щодо затримок суден при проходженні огляду інспекційними групами СКЦ, висувались ймовірні причини затримок суден, пов’язані з фумігацією, а саме:
– залишок фосфіну в вантажних трюмах під час огляду;
– видача екіпажу засобів газоаналізу з простроченими строками дії;
– недостатня компетентність членів екіпажу судна щодо виконання наданих інструкцій по проведенню дегазації та застосування засобів індивідуального захисту.
Фактично, такі припущення можуть кваліфікуватись як загальна претензія всім фумігаційним компаніям у відповідальності за зрив процедури інспекції вантажів і утворення заторів при проходженні «зернового коридору», з чим ми рішуче не можемо погодитись.
Зі свого боку, ФАУ має усі підґрунтя стверджувати, що вказані випадки по дотриманню інструкцій щодо поводження з фумігованим вантажем та використанням ЗІЗОД не носять системний характер.
«На наш переконливий погляд причина затримок з перевірками суден не лежить в площині діяльності фумігаційних компаній, діяльність яких відповідає законодавчим та нормативним вимогам, а відноситься, ймовірно, до організаційних питань, на які фумігаційні компанії не мають впливу», – вважають у ФАУ.
Так, однією з найбільш обговорюваних та ймовірних причин затримок з перевіркою суден названо надто малу кількість інспекторів. Інспекційні групи, яких наразі працює лише три (раніше чотири), можуть теоретично перевіряти до 9 суден, а по факту ( 3-8 суден) при тому, що з портів «Одеса», «Чорноморськ» і «Південний» за добу виходить в середньому 7-8 суден. Як слідство, час інспекції суден виріс до 10-15 днів. Варто зазначити, що у перший тиждень роботи «зернового коридору» перевірка суден тривала п’ять-шість днів.
Затримки говорять про необхідність збільшити кількість інспекторів, аби задовольнити попит, проте росія усіляко затримує надання своїх представників для формування додаткових інспекційних груп.
Нагадаємо, досягнуто домовленості про деблокаду портів «Одеса», «Чорноморськ» та «Південний». Також ми писали, що Україна отримає близько 1 млрд дол. щомісяця від деблокади портів.