Внутрішній ринок яблук не забезпечує окупну ціну, – агроном
Ціна на яблука на внутрішньому ринку щороку падає, а вартість вирощування та логістики – зростає. Щоб бути конкурентним – треба мати яблука експортної якості та асортименту.
Таку думку в статті журналу «Садівництво по-українськи» висловив Юрій Овчар, агроном компанії «Аграна Фрут Лука», що в селі Лука-Мелешківська на Вінничині.
«Тенденції останнього десятиліття показують: для того, щоб залишатися конкурентоздатними, треба вирощувати яблуко екстракласу, придатне для експорту. Грубо кажучи, треба орієнтуватися винятково на зовнішній ринок, оскільки внутрішній не здатний забезпечити ціну, яка була б окупною. З кожним наступним роком ціни на логістику й технологію постійно ростуть, а ось на нашу продукцію ціна, навпаки, падає. Ці процеси змушують підприємство корчувати навіть ті насадження, які ще не закінчили свій період експлуатації, якщо вони йому не вигідні», – аргументував він.
Нагадаємо, «Аграна Фрут Лука» викорчовує яблуні кислих технічних сортів, а також десетрних, що втратили популярність або мають проблемами з хворобами та зимостійкістю.