Експерт розповів про причини падіння цін на соняшник
Нарощування експорту непереробленого соняшника призвело до падіння цін на цю культуру.
Про це під час пресконференції повідомив генеральний директор асоціації «Укроліяпром» Степан Капшук, передає agrotimes.
На його переконання, без розблокування українських портів обсяги експорту олії відновити не вдасться, бо власне морським шляхом ця продукція прямувала до інших країн.
«За 27 днів травня було відвантажено 250 тис. олії й 100 тис. тонн шроту – у валютній виручці це всього 50 тис. доларів. Одна цистерна олії – це 14-15 вагонів руди. В розрізі вантажів «Укрзалізниці» є й зерно, є руда, а олії було експортовано залізницею 82 тис. тонн й 52 тис. шроту», – констатував Степан Капшук.
За його словами, основними експортерами української олії є Індія та Китай, а 50% шроту прямувало до КНР. Але наразі відправлення української продукції на ці ринки майже неможливе.
Фахівець вважає, що європейським країнам не потрібна така кількість української олійної продукції.
«У тисячі разів зріс експорт соняшника, але зауважу, що у світі соняшник не експортується. Як тільки Україна почала його експортувати, ціна з 20 тис. грн/т з’їхала до 9 тис. грн/т. І це той соняшник, який могли б переробляти: заводи простоюють через неможливість реалізувати кінцеву продукцію. І це насторожує», – зауважив Степан Капшук.
На його думку, добове лімітування вантажоперевезень агропродукції могло б збільшити обсяги експорту олії, адже кожен третій долар в АПК походить з реалізації олії. Так, на добу потрібно 150 вагонів під олію та 100 вагонів під шроти.
«Для розуміння, залізниця впродовж доби перевозить 50 вагонів з олією й 37 вагонів з шротами», – додав Степан Капшук.
Нагадаємо, ціни на сою та соняшник впали до 376-445 $/т з доставкою на завод.