Тваринництво

Як сприйняли птахівники нові квоти на експорт своєї продукції до ЄС

Як сприйняли птахівники нові квоти на експорт своєї продукції до ЄС

Квоти для експорту українського м’яса птиці до ЄС підвищили з 90 тис. тонн до 120 тис. тонн, для яєць і яєчних продуктів ‒ із 6 тис. тонн до 18 тис. тонн. Цей результат птахівники сприйняли як певний компроміс: не так багато, як за повної лібералізації, але ж більше, ніж у 2021 році.

Про це у своїй колонці на Аgrotimes пише виконавчий директор асоціації «Союз птахівників України» Сергій Карпенко.

«Таке підвищення квот на м’ясо птиці не дозволяє нарощувати експорт, адже новий рівень все ж таки буде менший за реальні обсяги, що постачалися до ЄС у 2023 чи 2024 роках, ‒ зазначає він. ‒ Ба більше, мита за експорт понад квоти на м’ясо птиці в ЄС ‒ доволі відчутні, що створює загороджувальний ефект у доступі до ринку».

Щодо яєць і яєчних продуктів, то досить високі ціни і певний дефіцит на європейському ринку поки дозволяють українським виробникам експортувати цю продукцію зі сплатою мита по квоті ЄС у рамках зобов’язань СОТ.

«Та, враховуючи поступову інтеграцію галузі птахівництва до вимог ЄС, ми очікуємо, що гармонізація з європейськими стандартами дасть змогу повністю лібералізувати торгівлю продукцією птахівництва під час наступного перегляду квот, що запланований на 2028 рік», ‒ зауважує Сергій Карпенко.

За його словами, птахівники визнають: ця угода ‒ краще, ніж повернення до квот 2021 року, втім, це рішення не можна назвати повноцінно задовільним.

Попри вдячність за політичний компроміс, учасники ринку птахівництва з тривогою сприймають обмеження доступу до ринку ЄС.

«Після тривалих зусиль із побудови партнерства з європейськими споживачами, сертифікації й адаптації логістики існує ризик, що українську продукцію там замінить експорт із інших третіх країн, як-от Бразилія чи Таїланд», ‒ наголошує Сергій Карпенко.

За недостатнього доступу до контейнерних перевезень із українських портів логістика залишається критичним питанням експорту, а нові обмеження можуть повернути галузь до збиткових умов 2022 року. Бізнес сподівається на швидке відновлення повноцінних експортних маршрутів і майбутній стратегічний перегляд торговельного режиму, додає він.