Тваринництво

Вартість основних складових для виготовлення комбікормів зменшилась на 40%

Через блокування українських портів, головні складові комбікорму, порівнюючи з минулим роком, значно знизились в ціні.

Про це повідомляє пресслужба УКАБ.

Станом на липень 2022 року вартість основних елементів зменшилася на 40%, порівняно з аналогічним періодом 2021 року, та є наступною:  

– пшениця фуражна – 4 100 грн/т (на 36% менше);

– кукурудза фуражна – 4 700 грн/т (на 33%);

– ячмінь фуражний – 4 000 грн/т (на 35%);

– соняшниковий шрот – 3 000 грн/т (на 70%);

– соєвий шрот – 14 000 грн/т (на 22%).

Проте, за словами аналітика УКАБ Максима Гопки, для виробництва комбікормів ще потрібні мікроелементи, вітаміни та інші кормові добавки, котрі переважно імпортуються в Україну. Ціни на такі складові в середньому зросли на 20-25% (порівняно з липнем 2021 року):

– лізин гідрохлорид – 95 грн/кг (збільшення на 26%);

– треонін – 95 грн/кг (на 18%);

– метеонін – 120 грн/кг (на 20%);

– валін – 280 грн/кг (на 51%);

– сalpan – 77 євро/кг (в 6 разів);

– вітамін Е – 12,85 євро/кг (на 22%);

– вітамін B3 – 9,30 євро/кг (на 16%);

– вітамін D3 – 16,3 євро/кг (в 5 разів);

– триптофан – 380 грн/кг (зменшення на 10%);

– вітамін А – 73 євро/кг (на 16%);

– сіль помел №1 – 13,75 грн/кг (в 5 разів);

– монокальційний фосфат – 51,25 грн/кг (на 76%).

«Причиною такого стрімкого зростання є зміна логістичних шляхів, вартість валют, девальвацію гривні, здорожчання логістичних витрат та ризики під час ввезення закордонної продукції в Україну внаслідок бойових дій. До повномасштабної війни основна частина перевезень відбувалась через морські порти в контейнерах з подальшим сухопутним транспортуванням до складів. Наразі, коли українські порти не працюють, постачальникам амінокислот з Китаю доводиться зупинятися в портах Румунії, Польщі або Туреччини, щоб далі переходити на сухопутну логістику, а це в свою чергу займає більше часу та фінансових витрат», – пояснює експерт. 

Є й інгредієнти, котрі імпортувалися з ринку Європи та завжди перевозилися сушею, – це вітаміни. Хоч тут й не відбулося порушень логістичних ланцюжків, але в загалом всі вітаміни виробляються також в Китаї, в Європі знаходяться основні склади. Однак, логістика контейнерів зросла у ціні в 2-2,5 рази, що також впливає на кінцеву ціну комбікорма. 

Нагадаємо, попит на комбікорми птиці почав відновлюватися.