Тваринництво

Чи збережеться тенденція зростання споживання молочних продуктів

Споживання молочних продуктів в Україні почало зростати, чого не спостерігалося вже багато років.

На цьому наголосила аналітик Асоціації виробників молока Яна Лінецька.

«Ми почали спостерігати зростання споживання торік, а 2021 рік закріпив цю тенденцію, – зазначила вона. – Офіційна статистика прогнозує до кінця року споживання 203 кг молочних продуктів на особу на рік. Це на 0,5% більше, ніж у 2020 році».

Проте зростання собівартості виробництва молока і молочних продуктів впливає на підвищення ціни на полиці. І воно посилиться з розпалом опалювального сезону та збільшенням тарифів на енергоносії для промислових виробників, додала аналітик.

«Тобто ми можемо відкотитися від позитивної динаміки у споживанні молочних продуктів, – зауважила Яна Лінецька. – І тут, на нашу думку, варто швидко й оперативно підключитися державі: з одного боку, допомогти молокопереробним підприємствам субсидіями і коштами для модернізації галузі; з іншого боку, знизити ставку ПДВ, тим самим стимулюючи споживачів більше купувати молочних продуктів».

Також спостерігається трансформування української молочної галузі.

«Галузь укрупнюється: збільшується частка господарств із великою кількістю поголів’я, але при цьому є дуже хороші шанси у малих і середніх виробників молока, – підкреслила Яна Лінецька. – Адже в тій ціновій ситуації дефіцитного ринку, яка складається, вони можуть отримувати гарну ціну на невеликі партії молока, чого не було в попередні роки».