Техніка

Обсяги ввезення пального збільшуються завдяки новим логістичним маршрутам

ввезення пального

Україна отримає у травні 350 тис. т пального з абсолютно нових логістичних маршрутів. Для цього Уряд вжив комплекс невідкладних дій.

Про це повідомляє прес-служба Мінекономіки.

У березні-квітні 2022 року були впроваджені заходи, що дозволили збільшити добовий обсяг ввезення пального з ЄС з 4 тис. т до 12 тис. т на добу:

  • скасовані дозволи на в’їзд автоцистерн для доставки пального в Україну;
  • забезпечена можливість приймати пальне портах Дунаю;
  • внесені зміни до механізму цінового регулювання вартості пального;
  • забезпечене позачергове оформлення пального на кордонах з боку митниці та прикордонної служби.

«Завдяки цьому залізницею почали завозити до України в 5 разів більше пального. У березні завезли 35 тис. т, у травні очікуємо 180 тис. т. Автомобільне завезення зросло в 15 разів – з 5 тис до  85 тис. т. Річковий транспорт тепер перевозить в 5 разів більше пального порівняно з березнем – з 4 до 22 тис. т», – зазначила перша віце-прем’єр-міністр – міністр економіки Юлія Свириденко.

Також є домовленість про початок реверсу пального трубним транспортом з Угорщини. Україна отримала підтвердження на імпорт 35 тис. т на місяць, з потенційним збільшенням до 50 тис. т. Тим часом, на митниці запустили окрему зелену смугу для бензовозів з Польщі. Це дозволить потенційно збільшити пропуск з 110 до 200 одиниць на добу.

Сьогодні увесь обсяг імпорту можливо спрямувати на внутрішнє споживання. Нарощування запасів потребує більше часу. Аби зникли черги та дефіцит, запасів пального на АЗС потрібно мінімум на 15 днів.

Є чіткий план дій на найближчі тижні та місяці:

  • отримати згоду країн ЄС на гарантоване прийняття їх портами танкерів з пальним для українського ринку;
  • вилучити російське та білоруське пальне, що було завезене до вторгнення росії і тепер арештоване;
  • завантажити дизелем трубопровід з Угорщини;
  • здійснити системні закупівлі національним оператором НАК «Нафтогаз України», аби ми мали ритмічні поставки і довгострокові контракти.

За уточненим прогнозом в травні очікується споживання 300 тис. т дизелю та 120 тис. т бензину. Такий обсяг імпорту вже законтрактований українськими мережами.

«Водночас ми бачимо, що окремі недобросовісні оператори ринку ставлять ціни вищі за гранично допустимі – 60, 65 та навіть 70 грн/л. У країні йде війна, і ми розцінюємо таку цінову спекуляцію як мародерство. Уряд надав повноваження обласним військовим адміністраціям здійснювати контроль за встановленням цін. Будемо жорстко реагувати на подібні факти відповідно до вимог воєнного часу», – наголосила Юлія Свириденко.

Раніше ми повідомляли, Україна переорієнтовується на нові шляхи постачання пального.