Техніка

За півроку Україна збільшила імпорт пального у 12 разів

У березні Україна імпортувала 58,8 тис. т бензину, дизельного пального та скрапленого газу, а вже в серпні – 709,5 тис. т.

Про це повідомила Перший віцепрем’єр-міністр – Міністр економіки України Юлія Свириденко.

«Після ударів рф по паливній інфраструктурі України ми критично залежні від імпорту нафтопродуктів. Саме тому Уряд створив умови для інтенсифікації ввезення пального з-за кордону. Визначили пріоритетність в’їзду автотранспорту з нафтопродуктами до України, забезпечили позачергове оформлення пального на кордонах, передбачили компенсацію збитків через воєнні дії, впровадили страхування залізничних і автоцистерн, а також суден інших країн, що транспортують пальне. Ще на початку повномасштабної війни скасували акцизний збір на нафтопродукти, а ПДВ знизили з 20 до 7%. Також призупинили регулювання цін на пальне, аби дати можливість операторам швидше поповнювати свої запаси. Все це в комплексі дало можливість наростити обсяги імпорту в 12 разів», – зазначила Юлія Свириденко.

Так, у березні Україна імпортувала 58,8 тис. т пального, у травні – 380,8 тис. т, а в серпні – 709,5 тис. т.

«Якщо в березні ми завозили в середньому на добу 827 т бензину та 1,4 тис. т дизпалива, то в серпні – 4,2 тис. і 16,9 тис. т відповідно. На ринку бачимо поступове накопичення запасів нафтопродуктів завдяки постійному зростанню обсягів імпорту. Саме тому сьогодні немає ажіотажного попиту на пальне, на АЗС відсутні черги, а ціни не демонструють тенденції до стрімкого зростання. За прогнозами споживання, у вересні-грудні щомісяця Україні потрібно 500-550 тис. т пального. Ми імпортуємо більші обсяги, що дозволяє повною мірою забезпечувати потреби ЗСУ, а також екстрених і комунальних служб, аграріїв, громадський транспорт», – проінформувала Юлія Свириденко.

Вона наголосила на переорієнтації імпорту пального в західному напрямку, що сталася після російського вторгнення. 

«Сьогодні 95% імпортованого бензину та 72% дизельного пального ми отримуємо з країн ЄС. Лідерами постачання є Румунія, Литва, Словаччина, Греція, Болгарія та Польща. Отже досить швидко ми змогли кардинально змінити вектор імпорту нафтопродуктів таким чином, аби отримувати його в достатній кількості для покриття усіх наших потреб», – додала Юлія Свириденко.

Нагадаємо, в Раді схвалили законопроект щодо повернення акцизів на пальне.