Техніка

НАУ закликає до посилення контролю щодо сумнівного дизельного пального

НАУ закликає до посилення контролю щодо сумнівного дизельного пального

Нафтогазова асоціація України (НАУ), що складається з провідних гравців паливного ринку України, всебічно підтримує запровадження антиросійських санкцій з метою мінімізації впливу російських енергоносіїв на ринок України та Європи та закликає до подальшого посилення контролю за походженням імпортного пального, оскільки бачить ознаки присутності на ринку сумнівних партій дизельного пального та скрапленого газу.

Про це йдеться у заяві НАУ.

Так, за активної участі асоціації було внесено зміни до Постанови Кабінету міністрів України №1147, якою заборонено імпорт нафтопродуктів походженням з рф.

«На жаль, вимушені констатувати, що з плином часу закордонні постачальники адаптувались до нових вимог та відновили відправлення в Україну нафтопродуктів з ознаками використання російських обсягів. Нашу стурбованість викликають постачання так званих сумішей скрапленого газу з Латвії, Литви та Польщі, які є потужними отримувачами LPG з рф. Зокрема в Україну через країни Балтії продовжує імпортуватись начебто казахстанський газ, який виробляється на переробному заводі в Оренбурзі (рф), проте має документ про походження з Республіки Казахстан», – йдеться у повідомленні.

В частині постачання дизпального увага прикута до імпорту з Півдня, зокрема з країн, які є отримувачами великих обсягів російського пального – Туреччина, Єгипет, Марокко, Лівія та Туніс.

Іноземні покупці російського пального мають прямий економічний зиск при перепродажу цих ресурсів через великі дисконти, з якими продає нафтопродукти росія в умовах обмеженості ринків збуту. Відповідно, вони мають змогу відправляти це пальне іншим споживачам, включно з Україною, фальсифікуючи документи про походження цих обсягів.

«Можна сперечатись щодо походження нафтопродуктів, що імпортуються з вищезазначених напрямків, але фактом залишається робота цих країн, окремих компаній та портів з росією. Тобто працюючи з ними, ми фактично стимулюємо їхній бізнес з росією, що для України, як жертви російської агресії, є неприпустимим», – пояснив голова НАУ Ярослав Старовойтенко.

Компанії учасники асоціації вжили заходів по перегрупуванню логістичних маршрутів постачання дизельного палива з відмовою від «токсичних» напрямків на Півдні та нарощуванню імпорту з Півночі, зокрема через Польщу.

«Проте багато імпортерів не мають настільки чіткої принципової позиції, продовжуючи купувати пальне сумнівного походження. У зв’язку з цим ми вважаємо за потрібне посилювати митний контроль пального в частині дослідження всього логістичного ланцюга пального та в цілому державну політику (як внутрішню так і зовнішню) щодо антиросійських санкцій. Держава має дати чіткий сигнал бізнесу щодо небажаних напрямків та ланцюгів постачань, це дозволить активніше будувати нові напрямки імпорту з метою укріплення енергетичної безпеки України», – зазначив пан Старовойтенко.

Нагадаємо, раніше також повідомлялося, що в Україні почали зростати ціни на бензин та дизельне пальне.