Шляхи українських яблук в Азію минулого сезону працювали

Більшість каналів логістики експорту яблук упродовж минулого сезону системно не покращилися, хоча вони залишаються робочими.
Про це в ринковому огляді журналу «Садівництво по-українськи» розповів Володимир Гуржій, керівник компанії USPA Fruit.
«Деякі лінії товарних перевозок ходять навколо Африки, інші – через Суецький канал, – зазначив він. – Причому, якщо у порт Джедда (Саудівська Аравія) контейнери йдуть нормально, то в інші арабські країни (ОАЕ, Оман, Кувейт, Катар, Бахрейн) – складніше».
USPA Fruit була першою компанією, яка відправила історичний контейнер з Чорноморська до Індії минулого року. Це було однією з вимог ідійської сторони.
Однак, цей шлях ще не є до кінця робочим, зауважив експерт, адже лише єдине судно курсує з Чорноморська в турецький порт. А далі по деяким напрямкам це відбувається досить рідко та й залишається багато ризиків, пов’язаних з війною.
Наприклад, одна з найбільших морських транспортних компаній Maersk як ходила, так і продовжує ходити навколо Африки, що значно збільшує шлях продкуції у дорозі.
«Якщо на початку сезону це нормально, то в другій його половині потрібно дивитися на технічну якість яблука перш, ніж його відправляти на такі довгі відстані», – зауважив Гуржій і додав, що в процесі сезону північної півкулі і збирання європейського урожаю певні маршрути будуть змінюватися.
Читайте також: Лідери світового експорту яблук у сезоні 2024/2025 – Китай, Італія і США